ضرورت اتحاد نگرش های فنی و فرهنگی

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 دی 1401 | 08:38 ق.ظ
ضرورت اتحاد نگرش های فنی و فرهنگی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اداوی مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جلسه شورای عالی فرهنگی شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر ضرورت اتحاد نگرش های فنی، تخصصی با مسائل فرهنگی، گفت: اتحاد و انسجام بین نگرش های فنی، تخصصی با فرهنگ بسیار ضروری است. در کشور شرکت های مختلفی در حوزه های صنعتی […]

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اداوی مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در جلسه شورای عالی فرهنگی شرکت ملی حفاری ایران با تاکید بر ضرورت اتحاد نگرش های فنی، تخصصی با مسائل فرهنگی، گفت: اتحاد و انسجام بین نگرش های فنی، تخصصی با فرهنگ بسیار ضروری است. در کشور شرکت های مختلفی در حوزه های صنعتی و تخصصی وجود دارد که مشغول فعالیت هستند ولی متاسفانه نقش فرهنگ در آن ها بسیار کم رنگ است. برخی از مدیران این مجموعه ها در کنار سایر مدیریت ها یک مدیر فرهنگی هم قرار می دهند تا اقدامات فرهنگی به صورت کاملا مُجزا از اقدامات دیگر انجام شود. این در حالی است که تفکیک کار فنی از فرهنگی یک اشتباه بزرگ به شمار می آید.
به گفته ی رییس ستاد اقامه نماز و امور روحانیون شرکت ملی نفت ایران، ماهیت مدیریت  یک امر دووجهی و قابل تفکیک نیست و نمی توان نگاه مدیریت فرهنگی را از مدیریت فنی جدا کرد زیرا مخاطب ما سخت افزار نیست بلکه انسان ها هستند.
حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اداوی، با بیان این که ۲۰هزار نیروی انسانی  در شرکت ملی حفاری ایران  شاغل هستند عنوان کرد: همه این افراد دارای عواطف و احساسات هستند و نمی توان با آن ها مثل ماشین برخورد کرد. قطعا ما نیاز به کار فرهنگی در این زمینه داریم. وقتی با مخاطب انسان مواجه هستیم باید اقتضائات انسان بودن را لحاظ کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین اداوی ادامه داد: وجود مدیران ارزشمند در مجموعه صنعت نفت و توجه ویژه آن ها به مسائل فرهنگی حجت را بر ما تمام می کند که نقصان های موجود در حوزه فرهنگی را مرتفع نماییم.

وی با اشاره به فعالیت تحسین برانگیز شورای فرهنگ عمومی در شرکت های زیرمجموعه نفت در خوزستان گفت: شورای فرهنگی با حضور مدیران عامل شرکت های زیر مجموعه نفت در خوزستان به لطف خداوند ظهور بسیار خوبی داشته اند و این بستر خوبی برای سیاست گذاری های فرهنگی به شمار می آید.

مشاور فرهنگی مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین از تدوین سند فرهنگی راهبردی در صنعت نفت خبر داد و گفت: امیدواریم با برگزاری جلسات مفید با هدف تبادل تجربیات شاهد انساجم و وحدت رویه در انجام کارهای فرهنگی باشیم.
بر اساس این گزارش اعضای شورای عالی فرهنگی شرکت ملی حفاری ایران با ارائه گزارش عملکرد و بیان برنامه های آتی به همفکری و تشریک مساعی بایکدیگر پرداختند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار