مزرعه گردشگری کشاورزی در اندیمشک راه اندازی شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 دی 1401 | 09:02 ق.ظ
مزرعه گردشگری کشاورزی در اندیمشک راه اندازی شد سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیمشک از راه‌اندازی اولین مزرعه گردشگری کشاورزی برای بازدید دوست‌داران طبیعت خبر داد.

هانی خادم گفت: این مزرعه گردشگری کشاورزی در ۱۰ کیلومتری شهرستان اندیمشک و در شمال شرق شهر چم‌گلک واقع شده و آماده استقبال از مسافران و زوار عبوری از این شهرستان است.

گردشگری کشاورزی عملی برای جذب گردشگران به یک منطقه و در اصل برای اهداف کشاورزی است. گردشگری کشاورزی با جذب گردشگران به مناطق روستایی باعث ایجاد شکلی از آرامش روحی و روانی در آن‌ها شده که به دنبال روند رو به رشد نوعی گردشگری است که هم آموزشی و هم تفریحی است. همچنین این نوع از گردشگری گزینه دیگری برای تنوع فعالیت‌های کشاورزان/کارآفرینانی است که مایل به فعالیت‌های کشاورزی/مهمان‌نوازی در مزرعه خویش بوده و این امر فعالیت‌های اقتصادی بیشتری را در مناطق روستایی به ارمغان می‌آورد.

وی ادامه داد: این مزرعه گردشگری دارای باشگاه اسب سواری، درختان مثمر و غیرمثمر و… است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع شهرستان اندیمشک با اشاره به دیگر ظرفیت‌های گردشگری در این شهرستان خاطرنشان کرد: اندیشمک دارای جاذبه‌های متنوع گردشگری در حوزه تاریخی، طبیعی و… است.

در ایران تاکنون از گردشگری کشاورزی به عنوان وسیله‌ای برای رفع مشکلات روستاییان یا حفاظت از محیط زیست استفاده نشده و تنها تعداد معدودی از روستا‌ها مانند ماسوله، ابیانه، کندوان و… در طول سال‌های اخیر مقصد گردشگران بوده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار