واحد‌های پرورش دام در خوزستان زیر نظر کارشناسان دامپزشکی

تاریخ انتشار: سه شنبه 13 دی 1401 | 12:00 ب.ظ
واحد‌های پرورش دام در خوزستان زیر نظر کارشناسان دامپزشکی معاون سلامت دامپزشکی خوزستان: کارشناسان دامپزشکی استان به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش واحد‌های پرورش دام هستند.

رضا اسدی با اشاره به اهمیت سلامت مردم در بخش بیماری‌های دامی و مشترک گفت: کارشناسان دامپزشکی خوزستان به صورت شبانه روزی و با دقت در حال رصد و پایش و مراقبت از واحد‌های پرورش دام هستند.

او افزود: دامپزشکی به عنوان متولی سلامت و بهداشت دام نسبت به مراقبت و پایش‌های فعال و غیر فعال در سطح استان توسط کارشناسان دفاتر تخصصی اقدام می‌کند.

اسدی وظایف دامپزشکی را در ۲ گروه بهداشت مواد غذایی با منشا دامی و پیشگیری از بیماری‌های دامی، طیور و آبزیان عنوان کرد و ادامه داد: بیشترین مواد غذایی مصرفی در ۳ وعده غذایی مردم در حوزه دام و طیور همچون مرغ، تخم مرغ، عسل، ماهی، گوشت قرمز بوده که بررسی سلامت آن‌ها در رده‌های مختلف تولید تا توزیع توسط کارشناسان فنی و ناظران شرعی دامپزشکی به صورت شبانه روزی انجام می‌شود.

معاون سلامت دامپزشکی خوزستان همچنین در خصوص بیماری‌های دام و طیور می‌گوید: کارشناسان و دامپزشکان به صورت شبانه روزی درگیر انواع و اقسام ریشه کنی و ایمن سازی دام‌های استان بر علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و حیوان هستند تا این بیماری‌ها وارد جامعه انسانی هستند.

وی به پیشگیری و کنترل بیماری‌ها که در ۲ گروه دامی و مشترک هستند اشاره و اضافه کرد: بیماری‌های دامی همچون تب برفکی و ppr اگر در بین دام‌ها شیوع یابد از نظر بعد اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول در خصوص بیماری‌های واگیر مشترک و زئونوز که حدود ۸۰۰ مورد است، گفت: این بیماری‌های همچون سل، بروسلوز، شاربن، و هاری هستند که کارشناسان دامپزشکی استان در تمامی مناطق جغرافیایی استان به عنوان اولین سد پیشگیری از بروز بیماری در حال انجام وظیفه هستند.

وی افزود: دامپزشکان و کارشناسان دامپزشکی برای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک در مناطق سخت گذر علی رغم مجود مخاطرات فراوان وارد شده تا واکسن، سم و مواد ضدعفونی را در مناطق مربوط به موقع استفاده کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار