برداشت سبزی و صیفی از سطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع دزفول آغاز شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 دی 1401 | 09:17 ق.ظ
برداشت سبزی و صیفی از سطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع دزفول آغاز شد مدیر جهاد کشاورزی دزفول از برداشت محصولات سبزی و صیفی از سطح ۲۰ هزار هکتار از مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت این محصولات تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

بهروز قمرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: شهرستان دزفول به عنوان قطب سبزی و صیفی به صورت خارج از فصل و در زمستان در کشور مطرح بوده و سالانه حدود ۲۰هزار هکتار از اراضی شهرستان به زیرکشت انواع محصولات سبزی و صیفی و محصولات جالیزی به صورت تابستانه و زمستانه می‌رود.

وی ادامه داد: برداشت محصولات سبزی و صیفی دزفول آغاز شده و پیش بینی می‌شود از این سطح موردنظر، سالانه بیش از یک میلیون تن محصول برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول بیان کرد: باتوجه به کیفیت بالای محصولات کشاورزی تولید دزفول، محصولات از ارزش صادراتی بالایی برخوردار هستند به همین منظور باید زیرساخت‌های صادراتی برای تکمیل زنجیره تولید تا صادرات محصولات کشاورزی تامین شوند.

وی یکی دیگر از شاخص‌های محصولات تولید دزفول را سلامت محصولات دانست و افزود: توصیه‌های فنی کارشناسان و مراکز تحقیقاتی همواره موردتوجه کشاورزان بوده است.

قمرزاده اظهارکرد: امسال، با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی دزفول و مجموعه جهاد کشاورزی سیر آزمایش و تجزیه سموم برخی محصولات کشاورزی برگی به ویژه کاهو انجام و منجر به اخذ گواهی سلامت شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار