فعالیت پایگاه‌های مراقبت مرزی برای شناسایی مبتلایان به امیکرون

تاریخ انتشار: چهارشنبه 14 دی 1401 | 09:54 ق.ظ
فعالیت پایگاه‌های مراقبت مرزی برای شناسایی مبتلایان به امیکرون رئیس مرکز بهداشت خوزستان: پایگاه‌های مرزی در مبادی ورودی برای نمونه گیری کرونا از افرادی که به کشور وارد می‌شوند، فعال هستند.

پژمان بختیاری نیا گفت: در همه مبادی ورودی در استان پایگاه‌های مراقبت مرزی فعال هستند که با مراقبت سندرمیک از همه افرادی را که علائم مشکوک دارند، نمونه برداری می‌کنند و درصورت اثبات ابتلا به امیکرون در همان ورود به کشور، کار‌های پیگیری و درمان انجام می‌شود.

وی افزود: افراد اگر که بخواهند به سایر استان‌ها سفر کنند، اطلاع رسانی به مقاصد انجام می‌شود تا پیگیری‌های لازم در این رابطه صورت گیرد.

بختیاری نیا ادامه داد: ابتلا به زیرسویه‌های جدید در کشور شناسایی شده، ولی تاکنون در استان خوزستان تاکنون موردی از ابتلا به آن‌ها مشاهده نشده است، اما به این معنا نیست که مطلقا مواردی از ابتلا نداشته باشیم و لازم است مراقبت‌های لازم انجام شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان می‌گوید: باتوجه به آغاز موج هشتم کرونا در کشور براساس افزایش آمار ابتلا و بستری، استفاده از ماسک، خودداری از حضور در اماکن شلوغ و پردد، تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون برای افراد بالای ۱۸ سال و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای الزامی است.

این مقام مسئول درخصوص آلودگی هوای اهواز و برخی شهر‌های استان در روز‌های اخیر گفت: در آئین نامه مصوب هیئت وزیران وظیفه دستگاه‌های اجرایی مشخص شده و مرکز بهداشت هر استان پس از هشدار اداره کل هواشناسی، پیشنهاد تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا به دبیر کارگروه داده می‌شود و ما نیز به موازات همین امر، اطلاع رسانی و درخواست‌ها را ارائه می‌کنیم.

بختیاری نیا افزود: در رابطه با تعطیلی مدارس، دبیر کارگروه اضطرار آلودگی هوا باید تصمیم گیری و اطلاع رسانی کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار