الزام ثبت‌نام واحدهای صنعتی و معدنی در سامانه جامع محیط زیست

تاریخ انتشار: سه شنبه 20 دی 1401 | 09:28 ق.ظ
الزام ثبت‌نام واحدهای صنعتی و معدنی در سامانه جامع محیط زیست دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از الزام سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر ضرورت ثبت‌نام واحدهای صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی خوزستان در سامانه جامع محیط زیست خبر داد. محمد نجفیان، در خصوص الزام سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر ضرورت ثبت‌نام واحدهای صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی خوزستان […]

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز از الزام سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر ضرورت ثبت‌نام واحدهای صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی خوزستان در سامانه جامع محیط زیست خبر داد.

محمد نجفیان، در خصوص الزام سازمان حفاظت محیط زیست کشور مبنی بر ضرورت ثبت‌نام واحدهای صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی خوزستان در سامانه جامع محیط زیست اظهار کرد: این فرآیند در راستای شناسایی واحدهای آلاینده، اخذ عوارض ناشی از آلایندگی‌های احتمالی و همچنین ارائه مشوق‌های لازم برای کاهش آلودگی‌های ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی، معدنی، تولیدی و خدماتی انجام می‌شود.

وی افزود: از صاحبان صنایع استان خوزستان خواسته می‌شود تا به منظور شفافیت‌های لازم در زمینه شناسایی واحدهای آلاینده و همچنین انجام بررسی‌های محیط زیستی، با مراجعه به سامانه جامع محیط زیست به آدرس iranemp.ir ضمن انجام مسئولیت‌های اجتماعی برای کاهش آلایندگی‌های احتمالی فعالیت‌های خود اقدام کنند.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه تمام مکاتبات و ارتباطات صنایع با سازمان حفاظت محیط زیست از طریق این سامانه انجام می‌شود، گفت: فرآیند اعطای تسهیلات به پروژه‌های کاهش آلودگی و جلوگیری از تخریب محیط زیست نیز از طریق سامانه جامع محیط زیست انجام می‌شود.

نجفیان با بیان اینکه بخشی از اولویت اختصاص تسهیلات به پروژه‌های محیط زیستی صندوق ملی محیط زیست دربرگیرنده احداث، تکمیل، بازسازی و بهینه‌سازی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی، خدماتی، تجاری و مسکونی است، عنوان کرد: احداث و تکمیل پروژه‌های حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز یکی دیگر از اولویت‌های پرداخت تسهیلات این صندوق است که می‌توان از آن بهره برد.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز خاطرنشان کرد: با توجه به اجرایی شدن بند الف ماده ۲۷ قانون مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان “عوارض سبز” ویژه واحدهای تولیدی، صنعتی، معدنی و خدماتی آلاینده که به تشخیص سازمان حفاظت محیط زیست محدوده مجاز و استانداردهای زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند، مشمول پرداخت عوارض با نرخ‌های نیم درصد (۰.۵) و یک درصد و نیم (۱.۵) هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار