ردیابی آفت سرخرطومی در بیش از ۲ هزار هکتار از نخلستان‌های خرمشهر

تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 دی 1401 | 12:00 ب.ظ
ردیابی آفت سرخرطومی در بیش از ۲ هزار هکتار از نخلستان‌های خرمشهر مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از ردیابی آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما در ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: این آفت یکی از موارد قرنطینه‌ای در خوزستان و از تهدیدهای جدی بر سر راه تامین امنیت غذایی است. کیوان طرفی، اظهار کرد: ردیابی آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما در […]

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از ردیابی آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما در ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان خبر داد و گفت: این آفت یکی از موارد قرنطینه‌ای در خوزستان و از تهدیدهای جدی بر سر راه تامین امنیت غذایی است.

کیوان طرفی، اظهار کرد: ردیابی آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما در نخلستان‌های خرمشهر یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی شهرستان برای مبارزه با این آفت است.

وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ردیابی آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما در ۲ هزار و ۲۵۰ هکتار از نخلستان‌های خرمشهر انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر گفت: سرخرطومی حنایی خرما از مهمترین آفات نخل و در حال حاضر در استان خوزستان قرنطینه است و از این رو کار پایش و ردیابی این آفت با جدیت در دستور کار قرار دارد.

طرفی عنوان کرد: گروه‌های کارشناسی مدیریت جهاد کشاورزی به صورت هفتگی این آفت را در نخلستان‌ها پایش می‌کنند و آموزش‌های حضوری نیز به نخلداران ارائه می‌شود تا در صورت مشاهده این آفت علاوه بر گزارش به جهاد کشاورزی نسبت به مبارزه با این آفت اقدام کنند.

وی در پایان با بیان اینکه آفت قرنطینه‌ای سرخرطومی حنایی خرما یکی از موارد قرنطینه‌ای در خوزستان است، خاطرنشان کرد: آفات قرنطینه‌ای از تهدیدهای جدی بر سر راه تامین امنیت غذایی هستند و به همین دلیل باید به جد مورد پایش و کنترل قرار گیرند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار