طرح فاضلاب اهواز کی به پایان می‌رسد؟

تاریخ انتشار: دوشنبه 26 دی 1401 | 10:39 ق.ظ
طرح فاضلاب اهواز کی به پایان می‌رسد؟ مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه همچنان کار رسیدگی به سیستم فاضلاب اهواز ادامه دارد، گفت: اقدامات آبفا تا شش ماه دیگر ادامه دارد تا به کلی مشکلات آبگرفتگی حل شود. محمدرضا کرمی نژاد درباره آبگرفتگی ها در اهواز پس از بارش باران اظهار کرد: کارهای بسیاری از آغاز دولت سیزدهم تا به امروز […]

مدیرعامل شرکت آبفا خوزستان با بیان اینکه همچنان کار رسیدگی به سیستم فاضلاب اهواز ادامه دارد، گفت: اقدامات آبفا تا شش ماه دیگر ادامه دارد تا به کلی مشکلات آبگرفتگی حل شود.

محمدرضا کرمی نژاد درباره آبگرفتگی ها در اهواز پس از بارش باران اظهار کرد: کارهای بسیاری از آغاز دولت سیزدهم تا به امروز انجام شده است و در صورت وقوع بارش‌ها شاهد به حداقل رسیدن مشکلات در مناطق مشکل‌دار اهواز از جمله عین دو، کوی سیاحی و… بودیم؛ بنابراین در مناطقی که شبکه فاضلاب اجرا شده، رفع مشکلات آبگرفتگی را در پی داشته است.

وی با بیان اینکه همچنان کار رسیدگی به سیستم فاضلاب اهواز ادامه دارد، افزود: اقدامات آبفا تا شش ماه دیگر ادامه دارد تا به کلی مشکلات آبگرفتگی حل شود. برای مثال در مناطقی چون کیانشهر و کیان آباد با افزایش پمپ‌ها مقدار زیادی از مشکل آبگرفتگی حل شده اما باید خط لوله‌های دیگری اجرا شود تا برای همیشه این مشکل حل شود که پیمانکار مشخص شده و به زودی شروع به کار خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به مناطق دیگر اهواز گفت: مناطق ادهم، کوی جمهوری، نخلستان سمت منطقه پردیس، کسایی، سه راه خرمشهر و یوسفی با فعال کردن کف شورها و قرار دادن پمپ‌های سیار ان‌شاءالله در بارندگی‌های آینده دیگر هیچگونه آبگرفتگی نخواهند داشت.

کرمی نژاد ادامه داد: خیابان خرداد در منطقه کیانپارس که همیشه دچار آبگرفتگی می‌شد با قراردادن پیمانکار جدید ظرف یک ماه آینده مشکلش به طور کامل حل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرذ: از بین اجرای ۳۰۰ کیلومتر خط لوله در ۶۰۰ خیابان اهواز، حدود یک و نیم خیابان به نام سعادت و پودات در امانیه نشست کرد که امری طبیعی است. البته این معنا را نمی‌دهد که می‌تواند قابل قبول باشد و این ریزش‌ها برای ما هم قابل قبول نیست و در این دو خیابان نیز پیمانکار پای کار آمد و پیگیر رفع مشکل شده است.

کرمی نژاد با اشاره به پس زدگی فاضلاب در باند کندرو بلوار شهید سلیمانی چهارشیر اهواز که باعث نشست زمین شد، گفت: ریزش از روز سه شنبه مشاهده شد. پس از آن تصمیم گرفتیم مساله را رفع کنیم اما تا پیمانکار کار خود را شروع کرد اندکی زمانبر شد. اکنون کار به سرعت در حال اجرا است تا مشکل آن برطرف شود.

کرمی نژاد عنوان کرد: گاهی خطی اجرا شده اما ناگهان می‌بینیم مشکلی رخ داده است که با بررسی موضوع متوجه می‌شویم دستگاه‌های دیگر بدون هماهنگی با اقداماتی که انجام داده‌اند، به خطوط شبکه فاضلاب آسیب رسانده‌اند.

کرمی‌نژاد بیان کرد: کار فاضلاب به ویژه در اهواز سخت و سنگین است. در شهرهای دیگر اگر در دو کیلومتر کار انجام شود اثر آن مشاهده می‌شود اما در اهواز شرایط به گونه‌ای است که باید همزمان در ۵۰ خیابان کار شود.

وی گفت: در بسیاری از خیابان‌هایی که کار اجرایی شده، رضایت‌مندی حاصل شده است اما ریزش در یک خیابان یا دیر آسفالت کردن یک خیابان، کل زحمات ما را بر باد می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان افزود: هر چند کارهای زیادی انجام شده اما کارهای زیادی نیز باقی مانده که باید انجام شوند اما مردم خوزستان و اهواز باید بدانند که عزم دولت برای اجرای پروژه‌های خوزستان و مشکل دیرینه فاضلاب اهواز جزم است و ما هم شبانه‌روز تلاش می‌کنیم تا مشکلات برطرف شود.

وی ضمن عذرخواهی از مردم به دلیل وقوع آبگرفتگی‌ها در برخی از مناطق گفت: در بارندگی اخیر اهواز آبگرفتگی در مناطقی رخ داد که شبکه فاضلاب در آن مناطق اجرایی نشده است.

کرمی نژاد عنوان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سریع‌ترین زمان ممکن شبکه فاضلاب را در مناطق مختلف اجرایی خواهیم کرد تا با مشکل آبگرفتگی پس از بارش‌ها مواجه نشوند.

وی ادامه داد: با اجرای شبکه فاضلاب در مناطق باقی مانده، امیدواریم در بارندگی‌های آینده مشکلی برای مردم و ساکنان مناطق مختلف اهواز در بحث آبگرفتگی‌ها ایجاد نشود. در این زمینه کارهای قابل توجهی در شبکه فاضلاب اهواز و کارون انجام شده، اما تا زمان تکمیل این اقدامات نیمه تمام، قطعا با مشکلاتی مواجه خواهیم بود.

مدیرعامل آبفا خوزستان با بیان اینکه علت تمام نشدن طرح جامع فاضلاب اهواز محدودیت زمانی بوده است، خاطرنشان کرد: هیچ کوتاهی در اجرای شبکه فاضلاب اتفاق نیفتاده و امیدواریم تا سال آینده این طرح را تکمیل کنیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار