به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) جشن ریحانه النبی برگزار شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 دی 1401 | 08:49 ق.ظ
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) جشن ریحانه النبی برگزار شد به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) جشن ریحانه النبی ویژه بانوان شاغل فولاد خوزستان برگزار شد.   امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر به بانوان فولاد خوزستان اظهار داشت: بانوان شاغل همزمان سه نقش: همکاران فداکار، مادران دلسوز و زنان فعال […]
به مناسبت ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) جشن ریحانه النبی ویژه بانوان شاغل فولاد خوزستان برگزار شد.
 
امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر به بانوان فولاد خوزستان اظهار داشت: بانوان شاغل همزمان سه نقش: همکاران فداکار، مادران دلسوز و زنان فعال جامعه را ایفا می‌کنند. شرکت فولاد خوزستان با چهار دهه تولید توانسته به تولید سه میلیون و ۸۰۰ هزار تن در سال دست پیدا کند. خوشبختانه با تلاش مثال‌زدنی کارکنان، توانستیم به میزان دو میلیون تن، معادل ۱/۴ میلیارد دلار ارز‌آوری که نزدیک به سه درصد ارز کشور را شامل می‌شود، صادرات داشته باشیم. در سال جاری چالش‌های مختلفی گریبا‌ن گیر مجموعه شد. چالش‌هایی که فرآیند کسب و کار شرکت را متاثر کرد. محدودیت‌های انرژی در دو بخش برق و گاز باعث شد، بخشی از تولید برنامه‌ریزی شده را از دست بدهیم. تابستان امسال به دلیل محدودیت‌های برق، ۲۵۰ هزار تن تولید را از دست دادیم. در زمستان علاوه بر محدودیت‌های گازی، محدودیت برقی هم به شرکت اعمال شده است. علیرغم محدودیت‌های انرژی، تولید فولاد خوزستان به نسبت نه ماهه‌ی سال گذشته، رشد تولید چهارده درصد را تجربه کرد. تامین مواد اولیه چالش دیگری است که تولید فولاد را تحت‌الشعاع قرار داده است. میزان ذخایر موجود مواد معدنی کشور، سه میلیارد و سیصد میلیون تن است با در نظر گرفتن این مقدار و تولید ۵۵ میلیون تن در افق ۱۴۰۴، سالانه نزدیک به ۱۶۷ میلیون تن سنگ آهن نیاز صنعت فولاد است. این مقدار ذخایر برای تولید ۱۳ الی ۱۵ سال آینده کشور است. ادامه چنین روندی، تولید‌کنندگان فولاد را با چالش‌های سنگینی مواجه می‌کند.
 
مدیرعامل فولاد خوزستان گریزی هم به اتفاقات نه ماه سال جاری داشت و گفت: فروش و صادرات امسال، دست‌خوش اتفاقات مختلفی بود. در سه ماهه‌ی اول سال جاری جنگ اوکراین و روسیه، می‌توانست یک فرصت طلایی در حوزه صادرات ایجاد کند. فرصتی که از طریق کسری عرضه فولاد در بازار بین‌الملل به وجود آمده بود. نرخ عرضه‌ی شمش در سه ماهه‌ی نخست امسال به رقمی معادل ۸۰۰ دلار رسید، رقمی که می‌توانست، سودآوری مناسبی را برای تولید‌کنندگان فولاد و به تبع آن کشورمان به ارمغان بیاورد. متاسفانه بروز این فرصت با وضع عوارض صادراتی همراه شد و به جایی در نظر گرفتن سیاست تشویقی صادرات، به نوعی سیاست تنبیهی اتخاذ شد. نتیجه وضع عوارض به افت صادرات کشور منجر شد. در سه ماهه‌ی دوم سال و به واسطه دمپینگ شرکت‌های روسی در بازارهای جهانی و سوار شدن بر روی تحریم‌های کشورمان، قیمت‌های بازارهای بین‌المللی را به شدت کاهش دادند، به طوری که عرضه هشتصد دلاری به سیصد و هشتاد تا چهارصد دلار رسید. کاهش قیمت شمش صادراتی در کنار وضع عوارض صادراتی در حالی رقم خورد که تولید فولاد کشور رقمی معادل ۱۵ درصد رشد را تجربه کرده بود. رشدی که در مقابل کاهش ۱۹ درصدی صادرات قرار گرفت. پیامد چنین شرایطی رشد مصرف ظاهری فولاد در کشور شد. رشد مصرف ظاهری یعنی افزایش موجودی انبارها و به تبع آن کاهش نقدینگی و سرمایه در گردش تولیدکنندگان. فولاد خوزستان توانست به واسطه‌ی دارا بودن سرمایه انسانی متخصص ضعف فناوری را پوشش دهد. برآوردهای مالی نشان‌ دهند‌ه‌ی دستیابی فولاد خوزستان به درآمد پیش‌بینی شده است.

مدیرعامل فولاد خوزستان اقدامات انجام شده در حوزه‌ی منابع انسانی را چنین برشمرد: در دو سال گذشته اقدامات مختلفی در حوزه‌های مختلف انجام دادیم. توجه ویژه بر حفظ و ارتقا سرمایه انسانی با در نظر گرفتن شاخص عدالت‌محوری مهم‌ترین اقدام انجام شده در حوزه‌ی منابع انسانی است. موارد و مشکلاتی که از سه دهه‌ی قبل شکل گرفته بودند و سعی کردیم با کمک متخصصین آنها را مرتفع کنیم. بازنگری طرح طبقه‌بندی مشاغل یکی از موارد شاخص اجرا شده بود. این طرح در مورد هشت هزار نیروی شرکت بازنگری شد و برای پنج هزار نیروی پیمانکار شکل اجرایی به خود گرفت. وام دویست میلیون تومانی نیز که در کمتر از یکسال به کارکنان فولاد خوزستان اعطا شد.

 

وی ادامه داد: توسعه مجموعه فولاد خوزستان در حوزه‌های مختلف از دیگر موارد در حال اجرا است. اعتقاد داریم، توسعه آینده شرکت را تضمین می‌کند. در دو سال گذشته ۱۴۱ پروژه‌ به ارزش ۲۶ میلیارد تومان در شرکت تعریف شد. شروع به کار طرح اسلب عریض که بیست سال درگیر مکاتبات اداری بود. در کنار این طرح، احداث نیروگاه برق و کارخانه اکسیژن از دیگر طرح‌های توسعه‌ای فولاد خوزستان هستند که شکل اجرایی به خود گرفته‌اند. با بهره‌برداری از این طرح ها، تولید مجموعه در افق ۱۴۰۴ به شش میلیون تن می‌رسد. نوسازی واحد فولادسازی از دیگر طرح‌های در حال اجراست. با توجه به قدمت چهل ساله‌ی فولاد و فناوری که نیاز به روزرسانی دارد، بر آن شدیم که کوره هفت را با الگو گرفتن از فناوری روز احداث کنیم.

 

ابراهیمی افزود: البته در ادامه با حفظ میزان تولید فعلی، تعداد کوره‌ها را به چهار عدد برسانیم. تعلق سازمانی برای مجموعه‌‌های تولید به مانند تعلق به خانواده و تعلق به وطن یک نیاز اساسی است. سازمان باید شرایطی را فراهم کند که نیروها نسبت به سازمان احساس تعلق خاطر کنند. در نقطه‌ی مقابل نیز، نیرو نسبت به وظیفه‌ای که سازمان بر عهده‌اش قرار داده است، متعهد باشد. از مدیران منابع انسانی انتظار داریم، در بحث انتصابات تعلق سازمانی را در کنار تعهد سازمانی در نظر بگیرند.

 

مدیرعامل فولاد خوزستان از برگزاری آزمون استخدامی تا اواسط سال آینده خبر داد و اظهار داشت: در مورد آزمون برگزار شده این نکته حائز اهمیت است که آخرین آزمونی که به طور مستقیم از سوی مجموعه برگزار شد به یک دهه‌ی گذشته برمی‌گردد. از طرفی سالانه بین چهارصد الی پانصد نیرو از شرکت بازنشسته می‌شوند که نیاز به جایگزینی دارند. آزمونی که برای جذب پانصد نیروی بومی استان در اسفندماه سال گذشته برگزار شد، به طور کامل برون‌سپاری شد. آزمون از سوی دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد. بنا داریم تا اواسط سال آینده آزمون دیگری برگزار کنیم. مجموعه فولاد خوزستان، نقش کلیدی در تولید فولاد کشور ایفا می‌کند. باید از همین امروز برنامه‌های بلندمدت سی ساله تدوین کنیم و شرکت فولاد خوزستان را برای آیندگان مهیا کنیم. باید طرح‌های توسعه‌ای با پیوست اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و با نگاه سی ساله باشد.

 

در ادامه مراسم دکتر علیرضا مخبر‌ دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسئولیت های اجتماعی در سخنانی، نکاتی کلیدی در مورد مؤلفه‌های پایداری روابط در خانواده، تکنیک‌های کنترل خشم و روش‌های صحیح فرزندپروری از جمله چگونگی تقویت رفتارهای مثبت و روش‌های کنترل رفتارهای منفی و کمک به استقلال کودکان بیان کردند.

 

پیش از سخنان مدیرعامل، زینب هدایت‌پور مشاور مدیرعامل در امور بانوان ضمن تبریک کسب تندیس صادر‌کننده‌ی برتر کشور، گزارش کوتاهی از اقدامات انجام شده در حوزه بانوان ارائه کرد.

 

گفتنی است، این مراسم با حضور گروه نمایش، موسیقی زنده و جنگ شادی همراه بود.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار