بارندگی باعث آبگرفتگی معابر در مناطقی از آبادان شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 دی 1401 | 09:09 ق.ظ
بارندگی باعث آبگرفتگی معابر در مناطقی از آبادان شد شهردار آبادان با اشاره به آبگرفتگی برخی معابر این شهر ناشی از بارندگی صبح (سه شنبه) گفت: ۲۰ گروه عملیاتی این شهرداری برای دفع آبهای سطحی در مناطق مختلف آبادان فعال شدند.

احمدآباد، کوی بهار هسته مرکزی شهر، بلوار ولایت، کفیشه باعث جاری شدن روان آب و کندی حرکت خودروها شده است.

یاسین کاوه پور سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار داشت: از شب گذشته تمامی نیروهای خدمات شهری و مدیران شهرداری برای دفع آبهای سطحی در مناطقی که دچار آبگرفتگی شدند آماده باش بودند.

وی افزود: روان‌آب متاثر از باران توسط ۲۷ سپتیک و ۶۰ پمپ از سطح شهر در حال تخلیه است و همه سازمان‌های این شهرداری همراه با پرسنل و ماشین‌آلات به صورت عملیاتی مشغول کار هستند.

شهردار آبادان بیان کرد: معاونان شهرداری، مدیران مناطق سه گانه و سازمان های تابعه همراه با زیر مجموعه آنها به صورت آماده باش با استفاده از امکانات و تجهیزات مورد نیاز در شهر مستقر هستند تا آبگرفتگی به حداقل برسد.

کاوه‌پور افزود: بارندگی در مدت زمان کم و حجم زیاد باعث آبگرفتگی برخی از مناطق آبادان شده و با توجه به آمادگی یک ماه گذشته و لایروبی کانال‌های آبهای سطحی و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ، آب به سرعت در حال تخلیه است.

وی گفت: با هماهنگی آبفا آبادان نیروهای شهرداری و آبفا با تمام توان و تجهیزات در حال تخلیه آب باران از معابر سطح شهر هستند.

رئیس اداره هواشناسی آبادان میزان بارندگی ثبت شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۱۷ میلیمتر اعلام کرد و گفت:سامانه بارشی تا پایان امروز سه‌شنبه در جنوب غرب خوزستان فعال است.

محمدعلی تابع‌الحجه حداکثر رطوبت هوا در آبادان را ۱۰۰درصد اعلام کرد و افزود:در شبانه روز گذشته حداکثر دما در آبادان به ۱۷ و حداقل به ۱۰درجه سانتیگراد رسید.

بارندگی شدید همچنین باعث قطع برق در منطقه ذوالفقاری و برخی از روستاهای آبادان شده است.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار