رهایی محکوم قصاص نفس از چوبه دار

تاریخ انتشار: سه شنبه 27 دی 1401 | 10:54 ق.ظ
رهایی محکوم قصاص نفس از چوبه دار دادستان عمومی و انقلاب بندرامام خمینی (ره) گفت: اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان با استفاده از ظرفیت مردمی، توانستند با تلاش و کوشش خود در یک اقدام جهادی یک محکوم به قصاص نفس را از چوبه دار رها کنند.

محمدرضا جعفری اصل گفت: پرونده یک نفر محکوم به قصاص نفس چند وقت پیش جهت اجرای حکم به اجرای احکام کیفری بندر امام خمینی (ره) ارسال گردید و با توجه به درخواست خانواده قاتل مبنی بر دادن مهلت جهت جلب رضایت خانواده مقتول با دستور مقام قضایی پرونده جهت حل و فصل به شورای حل اختلاف این شهرستان ارجاع داده شد.

او می‌گوید: در راستای استفاده از ظرفیت مردمی جهت صلح وسازش با وساطت اعضای شورای حل اختلاف شهرستان بندر امام خمینی (ره) و برگزاری چندین نوبت جلسه بصورت جداگانه با خانواده مقتول و قاتل زمینه جلب رضایت اولیاء دم برای عفو و بخشش قاتل فراهم گردید.

دادستان عمومی و انقلاب بندرامام خمینی (ره) گفت: طی جلسه‌ای با مساعدت رئیس دادگستری این شهرستان و با حضور بزرگان، معتمدین و سران عشایر استان خوزستان و همچنین بزرگان دو طایفه، که در محل نمازخانه این دادگستری برگزار گردید پس ساعت‌ها بحث و گفتگو، خوشبختانه اولیاء دم از خون قاتل فرزند خود صرف نظر کردند و با اعلام رضایت، محکوم به قصاص نفس را پس از سال‌ها بخشیدند و این پرونده منتهی به صلح و سازش شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار