شبکه توزیع گاز خوزستان پایدار است

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 بهمن 1401 | 10:08 ق.ظ
شبکه توزیع گاز خوزستان پایدار است مدیرعامل شرکت گاز خوزستان گفت: با وجود تداوم هوای سرد و روند صعودی مصرف گاز، مشکلی در پایداری شبکه توزیع گاز درهیچ یک از مناطق شهری و روستایی خوزستان نیست.

نادرقلی زری میدانی بعدازظهر یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در سرسرای اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: سال سخت و سردی را پیش رو داشتیم ولی با تمهیدات لازم، گاز به همه بخش‌های خانگی، تجاری، صنایع، نیروگاه‌ها و کشت و صنعت خوزستان در وضعیت پایدار رسید و محدودیتی در هیج یک از بخش های مصرفی گاز خوزستان اعمال نشده است.

وی گفت:همه نیروگاه‌های برق استان گاز مصرف می‌کنند و هیچ نیروگاهی در خوزستان وجود ندارد که به دلیل کاهش سهمیه گاز، ناچار شود از سوخت دوم (مایع) استفاده کند.

زری میدانی در ادامه با بیان اینکه تولید گاز در جنوب و مصرف عمده آن در شمال است افزود:در روند گاز مصرفی خوزستان بدلیل اینکه این استان در ابتدای شبکه انتقال گاز قرار دارد اختلالی ایجاد نشده ولی با این حال مردم استان باید با صرفه جویی در مصرف گاز، به فکر هموطنان مناطق شمالی کشور باشند چون این استان ها در شرایط سخت زمستانی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با تاکید بر این اینکه تلاش و برنامه ریزی شد تا هیچ قطعی و اُفت فشار گاز نداشته باشیم ابراز امیدواری کرد بدون قطع و ناپایداری در شبکه گاز ، زمستان را پشت سر بگذاریم.

۲۷ میلیون مشترک گاز در کشور

مدیرعامل شرکت گاز خوزستان با بیان اینکه هم اکنون ۲۷میلیون مشترک گاز در بخش های مختلف کشور وجود دارد افزود:تنها در دو هفته قبل شهرک تربیت جام با ۱۷هزار مشترک گاز دچار قطعی موقت گاز شد که هم اکنون گاز مردم این بخش در وضعیت پایدار و قابل قبول رسیده است.

زری میدانی در ادامه با بیان اینکه مصرف بخش خانگی خوزستان حدود ۱۳ تا ۱۴میلیون متر مکعب و مصرف دیگر بخش ها صنعتی ، نیروگاهی و پتروشیمی خوزستان ۴۰میلیون متر مکعب در روز است افزود: بر خلاف سایر استان های سردسیر کشور مصرف گاز خانگی در خوزستان پایین ولی مصرف گاز در بخش صنعتی و نیروگاهی بالا است.

وی گفت: هرچه میزان مصرف گاز خانگی در استان کمتر شود امکان تخصیص گاز به دیگر بخش های صنعتی و پتروشیمی که ارزش افزوده بسیار بالایی دارند بیشتر خواهد شد و ارز آوری برای کشور به دنبال خواهد داشت.

استان خوزستان روزانه با تولید حدود ۱۰۰میلیون مترمکعب معادل ۱۷درصد گاز کشور را تامین می‌کند.

خوزستان با مصرف روزانه ۵۳میلیون مترمکعب از نظر فروش گاز پس از استان تهران در جایگاه دوم و در برخی مواقع پس از اصفهان در جایگاه سوم کشوری قراردارد.

 روزانه ۹۰۰میلیون متر مکعب گاز از میادین مختلف گازی کشور دریافت و به پالایشگاه‌ها منتقل می‌شود که از این میزان حدود ۸۶۰میلیون مترمکعب تصفیه شده و سپس به شبکه سراسری گاز کشور تزریق می‌شود.

کشور جمهوری اسلامی ایران با وجود آنکه پس از روسیه دارنده دومین ذخایر اثبات شده گاز جهان و سومین تولیدکننده بزرگ گاز در دنیا است ولی ناترازی در تولید و مصرف گاز سبب بروز مشکلاتی دربرخی ماه‌های سال به خصوص فصل زمستان که سهم مصرف گاز خانگی تا ۸۰درصد کل تولید گاز افزایش می‌رسد، شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار