ارائه مراقبت‌های سلامت به بیش از ۲۳۲ هزار کودک خوزستانی

تاریخ انتشار: دوشنبه 3 بهمن 1401 | 10:25 ق.ظ
ارائه مراقبت‌های سلامت به بیش از ۲۳۲ هزار کودک خوزستانی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ارائه مراقبت‌های سلامت به بیش از ۲۳۲ هزار کودک خوزستانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد. دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۲ هزار و ۵۵۲ کودک زیر پنج سال، مراقبت‌های دوره‌ای کودک سالم را توسط مراقبان سلامت و بهورزان در مراکز خدمات […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از ارائه مراقبت‌های سلامت به بیش از ۲۳۲ هزار کودک خوزستانی از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲۳۲ هزار و ۵۵۲ کودک زیر پنج سال، مراقبت‌های دوره‌ای کودک سالم را توسط مراقبان سلامت و بهورزان در مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۴۱۱ کودک معادل ۷.۴۹ درصد این کودکان دچار لاغری، ۹ هزار و ۷۵۲ کودک معادل ۴.۱۹ درصد دچار کوتاه قدی، ۲ هزار و ۹۳۴ کودک معادل ۱.۲۶ درصد دچار چاقی، ۹ هزار و ۵۱۴ کودک معادل ۴.۰۹ درصد دچار کم وزنی و ۷ هزار و ۱۳۹ نفر معادل ۳.۰۷ درصد دچار اضافه وزن بوده‌اند.

بختیاری‌نیا بیان کرد: رشد و تکامل کودک از دوران جنینی آغاز می‌شود و با مراقبت و تغذیه مطلوب در دوران بارداری، فرصت رشد و تکامل مطلوب کودک که حق طبیعی وی است فراهم می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: مهمترین دوران رشد و تکامل مغزی کودک در دو سال اول زندگی است که نقش قابل ملاحظه‌ای بر عملکرد ذهنی، جسمی، روانی، اجتماعی و ایمنی کودک دارد.

وی با اشاره به اقدامات بهداشتی برای رشد و تکامل بهتر کودک عنوان کرد: در حال حاضر در مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی توسط مراقبان سلامت، مراقبت‌های ادغام شده کودک سالم به منظور ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری‌ها و مرگ و میر انجام می‌شود. در این مراقبت‌ها، ارزیابی کودک از نظر پایش رشد، وضعیت تغذیه، سلامت دهان و دندان، بینایی، شنوایی و تکامل کودک انجام می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار