علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن

تاریخ انتشار: شنبه 8 بهمن 1401 | 10:37 ق.ظ
علائم مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن رییس گروه کاهش خطر در حوادث و بلایای مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به ضرورت رعایت نکات ایمنی درهنگام استفاده از وسایل گرمایشی در فصل سرما نشانه های مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و اقدامات لازم در مواجهه با آن را تشریح کرد.

لیلا معرفیان پور شنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: با توجه به شرایط جوی ، استفاده از وسایل گرمایشی مانند بخاری های گازی، نفتی، شومینه، پکیج، آبگرمکن، موتورخانه ، احتمال وقوع مسمومیت با گاز منواکسید کربن افزایش می یابد.

وی افزود: مونوکسید کربن گازی بی رنگ و بی بو است و علائم مسمومیت با آن شامل ضعف و بی حالی، سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ، ایجاد حالت دوبینی و کاهش سطح هوشیاری است و چنانچه افرادی در این محیط قرار گیرند دچار حالت تشنج و بیهوشی و حتی کما یا مرگ می شوند.

رییس گروه کاهش خطر در حوادث و بلایای مرکز بهداشت خوزستان افزود: در صورت برخورد با فرد مسموم شده با گاز مونوکسید کربن ضمن تماس فوری با اورژانس و آتش نشانی باید او را از محل خارج و به فضای باز منتقل کرد.

معرفیان پور تاکید کرد: در صورت استفاده ازوسایل گرمایشی یک راه برای گردش هوا باید در نظر گرفته شود، زیرا بی احتیاطی و نا آگاهی در راه اندازی وسایل گرمایشی باعث کارکرد نادرست و خطرساز شدن آن می شود بنابراین مردم باید از ایمن بودن وسایل گرمایشی خود اطمینان حاصل کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار