حماسه تماشایی نیشکری‌ها در شکرستان ایران

تاریخ انتشار: یکشنبه 23 بهمن 1401 | 09:07 ق.ظ
حماسه تماشایی نیشکری‌ها در شکرستان ایران امروز، کارونِ زیبای شکرستان ایران، در زمستانی بهاری، نظاره‌گر خروش مردمی بود که حماسه‌‌ای شیرین در دل بهمن خلق کردند. حماسه‌ای که همگان زیر پرچم سه رنگ ایران، در آن سهیم بودند؛ از پیر تا جوان، از سالمندی با موی سپید و قامتی خمیده تا کودکی در آغوش مادر.

اینجا خوزستان است؛ ساعت به‌وقت همدلی. اینجا اهواز است؛ شکرستانی که مردمانش دنیا را مبهوت عشق به سرزمین‌شان کرده‌است. امروز، خروش اهوازی‌ها و مردمان دیارش در جهان پیچید و کارون با آن پیچ و خم‌هایش، عبور شکوهمند و غرورآفرین ملّتی را به ثبت رساند که اعلام کردند: «هستیم بر آن عهدی که بستیم».

امروز، کارونِ زیبای شکرستان ایران، در زمستانی بهاری، نظاره‌گر خروش مردمی بود که حماسه‌‌ای شیرین در دل بهمن خلق کردند. حماسه‌ای که همگان زیر پرچم سه رنگ ایران، در آن سهیم بودند؛ از پیر تا جوان، از سالمندی با موی سپید و قامتی خمیده تا کودکی در آغوش مادر.

برگ دیگری از حکایت اراده و غیرت نیشکری‌ها

در این حماسه باشکوه، در این جشن ملّی، نیشکری‌ها همگام با سایر اهوازی‌ها با گام‌‌هایی استوار، مشتاق‌تر از همیشه به میدان آمده بودند. اشتیاق‌شان چنان بود که زودتر از همگان گردِهم آمدند و تجمع پرشمارشان را روبروی شرکت نیشکر به رُخ جهانیان کشاندند و آنگاه با کودکانی در آغوش، هم‌قدم با خانواده، به سیل جمعیت در میدان «مولوی» پیوستند و در بهارانه‌ی بهمن، فردای امید‌بخش ایران اسلامی را به تصویر‌ کشیدند.

کودکان نیشکری با بادکنک‌های رنگارنگ، نوجوانان و جوانانش با عکس‌های سردار دل‌ها در دست و پدران و مادران نیشکری با گام‌های استوار در کنار فرزندان‌شان، در جشن ملّی چهل و چهارمین انقلاب اسلامی، حماسه‌ای ماندگار از غیرت و شکوه در صفحات تاریخ این دیار به ثبت رساندند و با حضورشان پاسخی کوبنده به دشمنان دیرین این سرزمین دادند.

امروز، برگ دیگری از حکایت اراده خانواده بزرگ نیشکر همگام و هم‌نفس با سایر مردم، ورق خورد و نیشکری‌ها نشان دادند که چه در سنگر تولید و چه در میدان دفاع از کیان ایران، همیشه در خط اوّل‌اند و خط‌شکن‌ هستند.

قدردانی دکتر ناصری از حضور پرشور خانواده نیشکر

حماسه نیشکری‌ها در راهپیمایی بهار انقلاب اسلامی، چُنان بود که دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر و صنایع جانبی که از همان آغازین دقایق در صف اول تجمّع نیشکری‌ها حاضر شده بود، از این حضور پرشور و حماسه تماشایی خانواده ولایتمدار نیشکر قدردانی کرد و آن را پاسخی محکم به دشمنانی خواند که در اندیشه خام مایوس کردن مردم به‌سر می‌برند.

در بهارانه بهمن، نیشکری‌ها با تمام توان به میدان آمدند و در مسیر راهپیمایی باشکوه، با برپایی ایستگاه‌های فرهنگی و صلواتی، همراه سیل خروشان اهوازی‌ها از خیابان «سلمان فارسی» تا مصلای اهواز شدند.

امروز، همه آمده بودند و با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» حماسه‌ای شیرین را در بهار انقلاب اسلامی خلق کردند و انزجار خود را نسبت به آن‌ها نشان دادند. امروز، حضور باشکوه اهوازی‌ها در کنار کارون دیدنی بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار