گل‌کاری ۱۱ هکتار در شهر اهواز / کاشت بیش از ۱۲ هزار نهال

تاریخ انتشار: دوشنبه 8 اسفند 1401 | 10:43 ق.ظ
گل‌کاری ۱۱ هکتار در شهر اهواز / کاشت بیش از ۱۲ هزار نهال سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به کاشت درختان مثمر در مناطق شهری، از گل‌کاری در ۱۱ هکتار در سطح شهر به مناسبت نوروز خبر داد. علی‌اصغر اسداللهی، با اشاره به وضعیت پارک‌ها و فضای سبز اهواز در آستانه نوروز اظهار کرد: آماده‌سازی فضای سبز و شهر برای نوروز دغدغه اصلی […]

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با اشاره به کاشت درختان مثمر در مناطق شهری، از گل‌کاری در ۱۱ هکتار در سطح شهر به مناسبت نوروز خبر داد.

علی‌اصغر اسداللهی، با اشاره به وضعیت پارک‌ها و فضای سبز اهواز در آستانه نوروز اظهار کرد: آماده‌سازی فضای سبز و شهر برای نوروز دغدغه اصلی این سازمان است؛ از مهرماه و آبان‌ماه، بخشی از فضای سبز برای کاشت گل‌های فصلی آماده شده و این کار در حال انجام است.

 وی افزود: بیش از ۲ هزار نیروی این سازمان در حال فعالیت هستند و در ۱۱ هکتار از سطح شهر گل‌کاری انجام می‌شود که بخش زیادی از آن انجام شده است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز گفت: در هر منطقه اهواز دو قطعه فضای سبز به کشت درختان مثمر از جمله کنار یا انجیر اختصاص پیدا کرده و این کار در حال انجام است. بیش از ۴۵ هزار اصله نهال گل کاغذی نیز در سطح شهر کاشته شده است که باید منتظر رشد این درختان باشیم.

وی عنوان کرد: دستگاه‌های درخت‌کن نیز در اهواز فعال شده‌اند و در حال جابه‌جایی درختان بزرگ هستیم. قراردادی با تولیدکنندگان و اساتید خوزستانی نیز منعقد شده تا گیاهان بومی و مقاوم برای کاشت در شهر را شناساسیی و تولید کنند که به نتیجه رسیدن این کارها نیازمند زمان است.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با بیان اینکه در همه میادین شهر و ۲۵ میدان به صورت ویژه کار گل‌کاری در حال انجام است، گفت: فلاور باکس‌هایی با هویت خوزستان و اهواز تهیه شده‌اند؛ این فلاور باکس‌ها طرح‌هایی مانند فنجان قهوه، بلم (قایق) و صدف دارند که پس از تکمیل شست‌وشوها، رنگ‌آمیزی و المان‌گذاری، نصب می‌شوند تا دچار آسیب نشوند.

وی با اشاره به تداوم گل‌کاری تا ۲۵ اسفندماه، بیان کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۳۱۳ نهال نیز در سطح شهر اهواز کاشته شده است و تا سال آینده این عدد به ۱۲۰ هزار اصله می‌رسد.

اسداللهی در خصوص جلوگیری از روند بین رفتن درختان کشت‌شده بیان کرد: در منزل هم اگر تنها زن خانه بخواهد منزل را تمیز نگهداری کند، نمی‌تواند و برای پاکیزه ماندن منزل نیازمند همکاری همسر و فرزندان است. در شهر نیز باید شهروندان در نگهداری از درختان و فضای سبز همکاری کنند.

وی تاکید کرد: شهروندان از روشن کردن آتش در مجاورت درختان و یا روی فضای سبز خودداری کنند و از ریختن آب داغ یا چای پای درخت بپرهیزند.

سرپرست سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز عنوان کرد: پایان اردیبهشت‌ماه سال آینده وضعیت درختان کشت شده احصاء می‌شود و مدیرانی که دغدغه فضای سبز را داشته‌اند و از فضای سبز به خوبی نگهداری کرده‌اند تشویق می‌شوند. شرکت‌ها و مدیرانی که با اقدامات خود موجب سبزینگی بیشتر گیاهان و درختان شده‌اند، ارزیابی بالاتری دریافت می‌کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار