در آستانه نیمه شعبان ۱۲۳۱۳ درخت در مناطق هشتگانه اهواز کاشته خواهد شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 16 اسفند 1401 | 08:23 ق.ظ
در آستانه نیمه شعبان  ۱۲۳۱۳ درخت در مناطق هشتگانه اهواز کاشته خواهد شد مراسم روز درختکاری با حضور شهردار اهواز، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و برخی مسئولان شهری صبح دوشنبه ۱۵اسفند برگزار شد. اسداللهی رئیس سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان کرد: ما در سالی که گذشت با […]

مراسم روز درختکاری با حضور شهردار اهواز، رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و برخی مسئولان شهری صبح دوشنبه ۱۵اسفند برگزار شد.

اسداللهی رئیس سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اهواز در این مراسم با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف بیان کرد: ما در سالی که گذشت با تکیه بر سیاست گذاری های انجام شده کاشت درختان مثمر و بومی را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: تاکنون ۴۸ هزار اصله درخت کاشته شده است و ۶۸ هزار درخت آماده کاشت می باشند همچنین به مناسبت ایام شعبانیه از ابتدا تا نیمه آن بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته ۱۲۳۱۳ درخت کاشته خواهند شد.

اسدالهی ادامه داد: در هر منطقه دو قطعه فضای سبز به درختان مثمر اختصاص داده شده و سعی گردیده در این کاشت ها از گروه های فعال محیط زیست و دانش آموزان استفاده شود
.
رئیس سازمان پارکها و فضای سبز گفت: مساحتی برابر با ۱۱ هکتار با بیش از شش میلیون و ۲۰۰ هزار بوته گلکاری در‌سطح شهر انجام گرفته و علاوه بر این مقدار، تمامی میادین نیز گلکاری شده تا چهره شهر تغییر نماید.

اسداللهی افزود: برای فضای سبز نیاز به ساختاری داریم که بستر مناسب و آب خام می باشد که در این زمینه طرح های تامین آبی برنامه ریزی شده و در‌ حال انجام می‌ باشد .

وی عنوان کرد: یکی از طرح هایی‌ که بدنبال اجرای آن هستیم اجرای دو پکیج تصفیه فاضلاب و تامین آب مورد نیاز فضای سبز می‌باشد که در واقع تهدید را به فرصت تبدیل می‌کند .

مطیعی عضو کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز نیز در این مراسم گفت: اقلیم در‌ خوزستان یک فرصت است در استان ما گیاه نیشکر روزانه هفت سانتیمتر رشد می کند و در هیچ جای کشور چنین موضوعی نداریم که باید قدر این فرصت را دانست.

وی با اشاره به دمای هوا در اهواز بیان کرد: ما در قرارداد های فضای سبز شرایط آبیاری در شب را در دستور کار قرار دادیم تا از اتلاف و تبخیر آب جلوگیری شود و شرایط طوری باید باشد تا عمر گیاهان افزایش یابد.

عضو کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر اهواز گفت: خرید از تولید کنندگان داخلی استان را در نظر گرفتیم، بوستان های موضوعی را اجرا کردیم همچنین تهیه نرم افزار برای رفع نیاز های فضای سبز تحت عنوان نهال من جهت کاشت درختان را در آستانه بهره برداری داریم.

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور شهردار اهواز ، اعضای شورای اسلامی شهر و فعالین محیط زیست ۳۰۰ اصله نهال مثمر کاشته شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار