بزرگترین مغروقه دوران جنگ تحمیلی از اروندرود خارج می‌شود

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اسفند 1401 | 09:48 ق.ظ
بزرگترین مغروقه دوران جنگ تحمیلی از اروندرود خارج می‌شود مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بزرگترین مغروقه دوران جنگ تحمیلی از اروند رود خارج خواهد شد. نورالله اسعدی، با اشاره به خروج مغروقه‌های جنگ تحمیلی از آبراه اروند اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ مغروقه جنگ تحمیلی از اروندرود خارج شده است و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده تلاش برای خارج […]

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: بزرگترین مغروقه دوران جنگ تحمیلی از اروند رود خارج خواهد شد.

نورالله اسعدی، با اشاره به خروج مغروقه‌های جنگ تحمیلی از آبراه اروند اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۶ مغروقه جنگ تحمیلی از اروندرود خارج شده است و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده تلاش برای خارج کردن سایر مغروقه‌ها ادامه دارد.

وی از صدور مجوز برای خارج کردن بزرگترین و یکی از خطرناک‌ترین مغروقه‌های جنگ تحمیلی از آبراه اروند خبر داد و افزود: مجوز خارج سازی بزرگترین و یکی از خطرناک‌ترین مغروقه‌های به جای مانده از جنگ تحمیلی در آبراه اروند از سوی دادستانی خرمشهر صادر شده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: شناور خانیان به طول ۱۵۴متر در اروندرود باعث شده بود از ۲ پست اسکله بندر خرمشهر به درستی بهره‌برداری نشود که خوشبختانه اکنون مسائل حقوقی آن حل و مجوز خارج سازی آن صادر شده است.

اسعدی عنوان کرد: این مغروقه عظیم روند بارگیری، صادرات و واردات کالا را در بعضی از مواقع مختل و همچنین ریسک زیادی برای شناورهای تجاری ایجاد می‌کرد اما با هماهنگی دادستانی نسبت به خروج این مغروقه اقدام خواهد شد.

وی در خصوص زمان خارج سازی این مغروقه از اروندرود عنوان کرد: برای خارج سازی این مغروقه باید یکسری اقدامات انجام و پس از مشخص شدن پیمانکار جهت تعیین زمان خروج آن تصمیم گیری شود. ابتدا باید اطراف این مغروقه لایروبی و اقداماتی از این دست انجام شود تا بتوانیم نسبت به خارج کرن آن اقدام کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار