بازداشت فروشندگان مواد منفجره در فضای مجازی در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 فروردین 1402 | 09:11 ق.ظ
بازداشت فروشندگان مواد منفجره در فضای مجازی در خوزستان رئیس پلیس فتا خوزستان از شناسایی و دستگیری چندین فروشنده اینترنتی که اقدام به توزیع و فروش مواد محترقه و منفجره در فضای مجازی می‌کردند، خبر داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی در تشریح این خبر گفت: یکی از وظایف پلیس فتا رصد شبانه‌روزی فضای مجازی و پیشگیری از تهدیدات و آسیب‌های این فضا برای عموم هموطنان می‌باشد. در همین راستا ضمن مبارزه با فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی، طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا استان، چندین صفحه در شبکه اجتماعی اینستاگرام و گروه تلگرامی که اقدام به فروش انواع مواد محترقه در سطح شهر می‌کردند، مشاهده شد.

وی افزود: از این رو طی وصول پرونده‌های مربوط به طرح جمع آوری فروش و تبلیغ مواد محترقه از فتا فراجا که در دستور کار این پلیس قرار گرفته بود، کارشناسان پلیس فتا استان اقدامات ویژه خود را آغاز کرده و با انجام اقدامات مربوطه و تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با شگرد‌های پیچیده و فنی موفق شدند تعداد ۴ نفر از فروشندگان مواد منفجره را در فضای مجازی شناسایی کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضایی اکیپی از ماموران این پلیس جهت ماموریت اعزام که تعداد دوهزار دویست و هشتاد و نه عدد مواد محترقه با قدرت انفجار بالا و هفت کیلو گرم مواد اولیه ساخت نارنج‌های دستی خطر ناک کشف و ضبط گردید، سپس متهمان به این پلیس احضار و به بزه‌های منتصب معترف و جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده تحویل مقامات قضائی گردیدند.

سرهنگ حسینی ضمن هشدار به مجرمین سایبری و مخلین امنیت گفت: پلیس فتا با رصد‌های مستمر و شبانه‌روزی خود در فضای مجازی با کسانی سلامت مردم به خصوص جوانان و نوجوانان را بازیچه اهداف شوم خود قرار می‌دهند، مقتدرانه و مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد درصورتی‌که با مواردی مانند موضوع این پرونده مواجه شدند می‌توانند از طریق سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری یا شماره تلفن پلیس فتا، همکاران ما را در جریان بگذارند. در پایان سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار