فعالیت‌های تجاری ایران با عمان توسعه می‌یابد

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 فروردین 1402 | 09:39 ق.ظ
فعالیت‌های تجاری ایران با عمان توسعه می‌یابد نائب رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان با اشاره به اجرایی شدن کاهش هزینه ثبت شرکت تجاری در عمان برای سرمایه گذاران خارجی گفت: این اقدام دولت عمان برای تجار و بازرگانان ایرانی فرصت مناسبی جهت توسعه تجارت خارجی کشورمان است.

شهلا عموری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اظهارکرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، کاهش هزینه‌های ثبت شرکت تجاری در عمان برای سرمایه گذاران خارجی از اول ماه آوریل ۲۰۲۳ (۱۲ فروردین ۱۴۰۲) اجرایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه موافقت دولت عمان با کاهش هزینه ثبت شرکت‌های تجاری به منظور توسعه تجارت با دیگر کشورها اجرایی شده است افزود: فعالان اقتصادی ایران می‌توانند از این فرصت برای رشد بیش از پیش تجارت با کشور عمان بهره ببرند.

افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات ایران به عمان در ۱۴۰۲

رییس اتاق بازرگانی اهواز در بخش دیگری از این گفت‌وگو با تاکید بر اینکه سال گذشته صادرات ایران به عمان تقریبا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است ادامه‌داد: حجم تجارت ایران با عمان از حدود ۶۰۰ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش داشته که در مجموع روابط تجاری دو کشور به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

عموری با بیان اینکه به واسطه ارتباط سیاسی مطلوب بین ایران و عمان برای بهبود حجم مبادلات تجاری فعلی باید تلاش بیشتری صورت گیرد افزود: در این رابطه، برنامه‌ریزی‌های لازم از سوی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان در دستور کار قرار دارد.

بر اساس این گزارش، عمان یکی از پنج شریک تجاری اصلی ایران در میان کشورهای همسایه محسوب می شود.

توسعه بنادر، خط کشتیرانی، مسائل گمرکی، تهاتر کالا، و نقشه راه تجاری بین دو کشور از جمله موضوعات مورد پیگیری اتاق بازرگانی ایران و عمان بوده است.

بر اساس برنامه ارائه شده از سوی دولت سیزدهم، اولویت نخست تجاری کشور، بهبود سطح روابط تجاری با کشورهای همسایه و استفاده از تمام ظرفیت‌های این بازارها است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار