آغاز برداشت محصول گندم در خوزستان از ۲۰ فروردین

تاریخ انتشار: دوشنبه 14 فروردین 1402 | 09:53 ق.ظ
آغاز برداشت محصول گندم در خوزستان از ۲۰ فروردین رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز برداشت گندم از مزارع استان از ۲۰ فروردین ماه خبر داد و گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم بیش از یک میلیون و ۴۹۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود. سید رحمت‌الله پریچهر، در خصوص برداشت گندم در خوزستان اظهار کرد: از ۲۰ فروردین ماه امسال عملیات برداشت […]

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز برداشت گندم از مزارع استان از ۲۰ فروردین ماه خبر داد و گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم بیش از یک میلیون و ۴۹۶ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

سید رحمت‌الله پریچهر، در خصوص برداشت گندم در خوزستان اظهار کرد: از ۲۰ فروردین ماه امسال عملیات برداشت گندم در خوزستان آغاز می‌شود و در یک دوره فشرده ۴۰ روزه به اتمام خواهد رسید.

وی افزود: برداشت گندم ابتدا در مناطق جنوبی استان از جمله شهرستان‌های هندیجان، ماهشهر، شادگان و خرمشهر آغاز می‌شود و سپس به تدریج به مناطق مرکزی و غربی خوزستان می‌رسد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: کار برداشت گندم در مناطق سردسیر ایذه، باغملک و دزپارت نیز در نیمه نخست خرداد شروع می‌شود و با پایان برداشت در این مناطق عملیات برداشت گندم در سراسر استان به پایان می‌رسد.

پریچهر عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۴۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۱۷۲ هزار هکتار گندم دیم در خوزستان زیرکشت رفته است و برداشت از سطح این مزارع انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های مناسب و بهبود وضعیت مزارع دیم در خوزستان، پیش ‌بینی می‌کنیم امسال با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال زراعی گذشته، بیش از یک میلیون و ۴۹۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان در پایان خاطرنشان کرد:۷۰۰ دستگاه کمباین بومی و ۳ هزار و ۷۷۵ دستگاه کمباین مهاجر از استان‌های فارس، همدان و مرکزی در عملیات برداشت مکانیزه گندم در خوزستان، مشارکت دارند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار