نیمی از فوتی‌های کرونا در خوزستان “واکسن نزده‌ها” هستند

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 فروردین 1402 | 08:16 ق.ظ
نیمی از فوتی‌های کرونا در خوزستان “واکسن نزده‌ها” هستند معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر تزریق واکسن علیه کرونا گفت: ۵۰ درصد فوتی‌ها بر اثر کرونا در خوزستان سابقه هیچگونه تزریق واکسن نداشته‌اند. دکتر پژمان بختیاری‌نیا، اظهار کرد: موج اخیر که موج هفتم خوزستان و هشتم کشوری است، از نیمه دوم اسفندماه آغاز شده است. وی افزود: در حال […]

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر تزریق واکسن علیه کرونا گفت: ۵۰ درصد فوتی‌ها بر اثر کرونا در خوزستان سابقه هیچگونه تزریق واکسن نداشته‌اند.

دکتر پژمان بختیاری‌نیا، اظهار کرد: موج اخیر که موج هفتم خوزستان و هشتم کشوری است، از نیمه دوم اسفندماه آغاز شده است.

وی افزود: در حال حاضر یک شهر خوزستان در وضعیت نارنجی و هشت شهر استان در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر میانگین سنی مرگ و میرهای ناشی از کرونا در خوزستان مربوط به گروه سنی ۷۰ سال است که بالای ۹۰ درصد این افراد بیماری زمینه‌ای داشته‌اند.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به نقش اهمیت واکسیناسیون در کنترل این بیماری بیان کرد: ۵۰ درصد از فوتی‌ها بر اثر کرونا در خوزستان سابقه هیچگونه تزریق واکسن نداشته‌اند.

بختیاری گفت: ۸۰ درصد از بقیه فوتی‌های کرونا که واکسن زده بودند نیز بیش از یک سال از آخرین دوز واکسن‌شان و بیش از شش ماه از تزریق آخرین واکسن همه آن‌ها گذشته بود.

معاون بهداشت بیان کرد: با توجه به اینکه ایمنی ناشی از واکسیناسیون مدت زمانی در بدن می‌ماند و پس از مدتی از بین می‌رود باید با تزریق دوز یادآور ایمنی بدن افزایش یابد اما اگر واکسن تزریق نشود، به تدریجی ایمنی کاهش می‌یابد و به حدی می‌رسد که خاصیت ایمنی‌زایی آن از بین می‌رود و فرد، بیشتر مستعد ابتلا به بیماری می‌شود.

وی گفت: افرادی که دارای بیماری زمینه‌ای هستند و گروه سنی بالای ۶۰ سال و کلیه افراد بالای ۱۸ سالی که بیش از شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آن‌ها گذاشته باید حتما برای تزریق دوز یادآور مراجعه کنند. ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها به ویژه افراد پرخطر و دارای بیماری زمینه‌ای که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن‌شان گذشته نیز باید نوبت سوم واکسن را تزریق کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار