بازدید بیش از ۳۹۶ هزار گردشگر از سد‌های خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1402 | 08:42 ق.ظ
بازدید بیش از ۳۹۶ هزار گردشگر از سد‌های خوزستان دبیر کمیته گردشگری سد‌ها و رودخانه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان از بازدید بیش از ۳۹۶ هزار گردشگری در تعطیلات نوروز از سد‌های استان خبر داد.

محمد فرجوانی درخصوص میزان بازدید گردشگران از سد‌های خوزستان در تعطیلات نوروز گفت: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۲، بیش از ۳۹۶ هزار نفر از سد‌های استان بازدید کردند.

وی بازدیدکنندگان از سد‌های دز، کرخه، عباسپور، مارون، آریوبرزن و شهدا را شامل؛ اعضای کاروان‌های راهیان نور، گردشگران و مسافران نوروزی اعلام کرد و افزود: سد دز با ۱۰۰ هزار و ۶۵۰ بازدید و سد کرخه با ۹۱ هزار و ۶۰۰ نفر بازدید، پربازدیدترین سد‌های خوزستان در تعطیلات نوروزی بودند.

آقای فرجوانی با بیان اینکه در این مدت ۶۹ هزار ۶۲۵ نفر از سد آریوبرزن بازدید کردند، ادامه داد: ۶۲ هزار و ۳۰۰ نفر از سد مارون، ۴۰ هزار و ۶۷۲ از سد عباسپور و ۳۱ هزار ۱۵۵ نفر از سد شهدا بازدید داشتند.

به گفته دبیر کمیته گردشگری سد‌ها و رودخانه‌های ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز خوزستان؛ گردشگران بازدیدکننده از سد‌های مختلف استان توسط راهنمایان و کارشناسان سازمان آب و برق خوزستان با فعالیت‌های این سازه‌های آبی آشنا شدند.

سد‌های دز، کرخه، عباسپور، مارون، آریوبرزن و شهدا از جمله سد‌های مهم خوزستان هستند که نقش مهمی در کنترل سیلاب و تامین آب شرب و کشاورزی استان دارند، ضمن اینکه برخی از این سد‌ها با داشتن نیروگاه، بخشی از برق استان و کشور را تامین می‌کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار