تخلیه بیش از ۵۵۵ هزار تن غلات از ۸ کشتی در بندر امام خمینی

تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1402 | 10:50 ق.ظ
تخلیه بیش از ۵۵۵ هزار تن غلات از ۸ کشتی در بندر امام خمینی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان: تخلیه ۵۵۵ هزار و ۶۷ تن غلات از ۸ فروند کشتی در بندر امام خمینی به صورت همزمان درحال انجام است.

بهروز آقائی با اشاره به پهلوگیری ۸ فروند کشتی حامل کالا‌های اساسی در اسکله‌های مجتمع بندری امام خمینی در هفته قبل گفت: فرآیند تخلیه غلات این کشتی‌ها با اختصاص تجهیزات مناسب شروع شده است.

وی وزن کالا‌های این ۸ فروند کشتی را ۵۵۵ هزار و ۶۷ تن اعلام کرد و افزود: از این کشتی‌ها، ۲ فروند حامل دانه روغنی سویا به میزان ۱۳۸ هزار و ۵۲۰ تن، یک فروند حامل ذرت به میزان ۲۹۲ هزار و ۹۹۱ تن، یک فروند حامل گندم با حجم ۶۳ هزار تن و یک فروند کشتی حامل کنجاله سویا به میزان ۶۰ هزار و ۵۵۶ تن است.

آقائی در ادامه به وجود بیش از ۲ میلیون ۱۵۳ هزار تن کالای اساسی تخلیه شده در انبار‌ها و مخازن روغن بندر امام خمینی اشاره و اضافه کرد: از این میزان کالا، یک میلیون ۸۸۴ هزار و ۳۰۰ تن کالا غلات و ۲۶۹ هزار و ۴۸۲ تن روغن در مخازن این مجتمع بندری ذخیره سازی شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان ادامه داد: در حال حاضر تجهیزات استراتژیک پرقدرت آماده به کار و به روز منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی شامل؛ انواع جرثقیل، برج تخلیه و مکنده برای تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۱۰۰ هزار تن کالای اساسی در بالاترین حد از آمادگی برای تخصیص به کشتی‌ها قرار دارند.

آقائی با بیان اینکه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی، تامین کننده ۷۰ درصد کالای اساسی وارداتی کشور است، افزود: پارسال ۴۳ میلیون تن انواع کالا در این منطقه تخلیه و بارگیری شده که ۱۵ میلیون تن آن را کالای اساسی تشکیل می‌دهد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار