کلاس درس جایگزین مدارس سنگی در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 20 فروردین 1402 | 11:29 ق.ظ
کلاس درس جایگزین مدارس سنگی در خوزستان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان : ۳۷۳ کلاس درس در قالب ۲۰۷ طرح در استان ساخته و جایگزین کلاس‌های سنگی شدند.

محمد سعیدی پور با بیان اینکه طرح برچیدن مدارس سنگی در خوزستان از سال ۹۸ کلید خورده است، افزود: تحویل کلاس‌های جایگزین مدارس سنگی از مهرماه سال ۹۹ به طور رسمی آغاز شد تا دانش آموزان در مناطق روستایی و محروم در کلاس‌های استاندارد درس بخوانند.

وی با بیان اینکه استان خوزستان دارای جغرافیایی وسیع با توپوگرافی متنوع است و مناطق شمالی و شرقی استان در حوزه رشته کوه‌های زاگرس واقع شده‌اند، ادامه داد: این مناطق کوهستانی در طول تاریخ زلزله‌های فراوانی به خود دیده‌اند و مدارس زیادی با قدمت حدود ۵۰ سال دارند که از مصالح محلی با دیواره‌های سنگی به صورت خشکه چین یا با ملات گچ ساخته شده‌اند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با بیان اینکه این مدارس از حداقل استحکام لازم و کمترین امکانات آموزشی بی‌بهره‌اند، گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان خوزستان از سال ۱۳۹۸ بصورت جدی با طرح برنامه‌ای مدون، حذف این مدارس را در دستور کار خود قرار داده و با کمک گرفتن از خیرین پیشرفت‌های خوبی در این زمینه داشته است.

وی افزود: مدارسی که جایگزین مدارس سنگی می‌شوند از سازه‌های صنعتی فلزی LSF، ماسونری، آجری، کانکس، صنعتی سازی فلزی و پیش ساخته می‌شوند.

سعیدی‌پور اظهارکرد: مدارس یک تا سه کلاسه تخریبی و یا در معرض خطر در گام نخست جایگزین می‌شوند که در این بخش ۳۷۴ طرح با ۷۴۰ کلاس درس شناسایی شده است.

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان گفت: مدارس سه تا ۶ کلاسه با ۶۶ طرح و ۲۷۶ کلاس درس در گام دوم در برنامه است و در گام سوم، طرح مدارس ۶ تا ۱۲ کلاسه با ۲۰ طرح و ۲۲۴ کلاس درس قرار دارند.

۴۶۰ طرح در مجموع در قالب یکهزار و ۲۴۰ کلاس درس سنگی در استان وجود داشت که از این تعداد ۲۳۲ کلاس در قالب ۹۰ طرح در دست اجرا است و ۳۷۳ کلاس درس در قالب ۲۰۷ طرح ساخته و تحویل داده شده است.

طرح مهم برچیدن مدارس سنگی در خوزستان از سال ۹۸ کلید خورد و همچنان ادامه دارد؛ مدارس سنگی و یا خشکه چین بیشتر در مناطق روستایی و عشایری و محروم استان قرار دارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار