مدیریت سیلاب در مخازن سدهای خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 22 فروردین 1402 | 11:40 ق.ظ
مدیریت سیلاب در مخازن سدهای خوزستان معاون مطالعات منابع آب سازمان آب و برق خوزستان:مدیریت سیلاب در سد‌های خوزستان از بهمن ماه پارسال آغاز شده است.

علی شهبازی در گفتگو با بخش خبر سیمای خوزستان با اشاره به در نظر گرفتن تمهیدات لازم از سوی سازمان آب و برق خوزستان در زمینه پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر اعلام هشدار قرمز برای فعالیت سامانه بارشی در استان گفت : مدیریت سیلاب در مخازن سد‌های خوزستان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون مطالعات منابع آب سازمان آب و برق خوزستانی افزود : به منظور اطمینان از حجم ذخیره کنترل سیلاب مناسب خصوصا در سد دز افزایش خروج آب از این سد شروع شد و در روز‌های آینده شاهد افزایش رهاسازی بیشتر آب در رودخانه‌های دز و کارون خواهیم بود.

وی گفت : با خروج سامانه بارشی متناسب با پیش بینی‌های هواشناسی ، احتمال انجام تغییرات در مدل رهاسازی آب از سد‌های خوزستان وجود دارد و لی در حال حاضر افزایش دبی رودخانه‌ها با در نظر گرفتن ظرفیت ایمن آن‌ها در حال انجام است.

شهبازی افزود : بررسی کانون‌های بارشی نشان می‌دهد سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها در حوضه‌های میانی و پایین دست سد‌ها ادامه دارد و تا ۲۵ فروردین ماه شاهد دبی‌های سیلابی در رودخانه‌های بالارود، کهنک، دشت بزرگ، لالی، کوپال، حوضه‌های میانی رودخانه اعلا، رودزرد، ابوالفارس و تشان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش‌های پیش بینی شده در مدت کوتاهی خواهد بود گفت : این شرایط موجب افزایش سریع دبی رودخانه‌های خوزستان در پایین دست سدها می‌شود.

شهبازی تاکید کرد : هم استانی ها در این مدت به توصیه های ایمنی توجه کنند و از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها اجتناب کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار