نقشه اراضی آبی سنتی و مدرن استان خوزستان تدوین شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 فروردین 1402 | 09:37 ق.ظ
نقشه اراضی آبی سنتی و مدرن استان خوزستان تدوین شد مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی از تهیه نقشه تجمعی موقعیت اراضی آبی سنتی و مدرن استان خوزستان برای اولین بار توسط مهندسین دفتر فنی این شرکت خبر داد.

“حمد دریس” با بیان این که نقشه موقعیت آبی انهار سنتی و شبکه های آبیاری و زهکشی های حوزه های آبی استان خوزستان پس از مطالعات و جمع آوری اطلاعات، تهیه و تدوین شد تاکید کرد: تهیه این نقشه جامع یکی از برنامه های مهم در  سازمان آب و برق خوزستان تلقی شده و  از جنبه های زیادی حائز اهمیت است.

دریس تصریح کرد: در گذشته نقشه های منطقه‌ای و گاها ناقص وجود داشته که ممکن است استفاده از آن در مدیریت های کلان منجر به تصمیمات جزیره ای شود.

وی ادامه داد: در نقشه تهیه شده موقعیت های اراضی آبی (سنتی و مدرن)، اراضی تحت پوشش چاه های عمیق و نیمه عمیق، نخیلات، پرورش ماهی ومیگو، سدها، مخازن سدها و رودخانه ها در تمام استان با دقت ترسیم شده است.

دریس افزود: عملیات تهیه این نقشه که برای اولین بار در استان صورت گرفت در بهبود مدیریت آب نقش کلیدی ایفا میکند که نه تنها از هدر رفت هزینه، وقت و نیروی انسانی جلوگیری میکند، بلکه  موجب سهولت تصمیم گیری جهت تخصیص و توزیع آب و  اجرای  الگوی کشت منطقه ای در  صنعت کشاورزی  میشود.

وی تصریح کرد: انجام این عملیات مدت ۳۶ ماه به طول انجامید و با توجه به اینکه خوزستان بیشترین سهم را در صنعت آب و برق کشور ایفا میکند یکی از بهترین، دقیق ترین و جامع ترین نقشه های اراضی در کل کشور محسوب میشود.

 مدیرعامل شرکت بهره برداری از سد، نیروگاه و شبکه های آبیاری زهره و جراحی ابراز امیدواری کرد با تهیه و بروز رسانی مداوم نقشه های آبی منطقه، موجبات تصمیم گیری کم ریسک و بهره وری بیشتر و در نتیجه رضایتمندی بیشتر مردم و کشاورزان فراهم شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار