پایش ملخ صحرایی در مزارع کشاورزی خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 فروردین 1402 | 10:11 ق.ظ
پایش ملخ صحرایی در مزارع کشاورزی خوزستان مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : با توجه به هشدار‌ها ۱۴۰ گروه پایش ملخ صحرایی در استان فعال شده است.

ناجی شهیب زاده ، با اشاره به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور در خصوص حضور ملخ‌های صحرایی اظهار کرد: ملخ صحرایی مخرب‌ترین آفت محصولات کشاورزی در طول تاریخ است که در بعضی از کشور‌ها حتی توانسته عامل ایجاد قحطی شود و مشکلات بسیاری را برای کشور‌ها و مزارع کشاورزی به وجود بیاورد.
وی با بیان اینکه ملخ صحرایی توانایی دارد در یک شبانه‌روز ۱۵۰ کیلومتر پرواز کند، افزود: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور و پیش‌بینی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، احتمال حمله ملخ از نیمه اردبیهشت در استان‌های جنوبی کشور وجود دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به این هشدار‌ها ۱۴۰ گروه ردیابی و پایش ملخ صحرایی در قالب شبکه‌های پایش و مراقبت در سطح استان خوزستان فعال شده است.

شهیب زاده عنوان کرد: عملیات دیده‌بانی ملخ صحرایی توسط کارشناسان مجرب به صورت شبانه‌روزی و حتی در روز‌های تعطیل نیز انجام خواهد شد تا در صورت مشاهده ملخ‌ها نسبت به مبارزه با این آفت مخرب اقدام شود.

وی با بیان اینکه همه تلاش ما این است اجازه ندهیم این آفت به مزارع استان خسارت وارد کند، بیان کرد: در سال ۱۳۹۹-۱۴۰۰ حدود ۱۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از مزارع استان مورد حمله ملخ قرار گرفت و در این سطح با این آفت مبارزه شد و اجازه داده نشد که این آفت به محصولات زراعی و باغی آسیب برساند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پایان گفت: همچنین در سال ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ در سطحی معادل سه میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار پایش و دیده‌بانی صورت گرفته و خوشبختانه با اقدامات به موقع و موثر تاکنون هیچ گونه خسارتی در استان مشاهده نشده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار