بهره برداری از بخش نخست خط دوم راه آهن اهواز -اندیمشک

تاریخ انتشار: یکشنبه 27 فروردین 1402 | 11:56 ق.ظ
بهره برداری از بخش نخست خط دوم راه آهن اهواز -اندیمشک ۱۰۰ کیلومتر از خط دوم راه اهن اهواز -اندیمشک بزودی به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: کل مسیر راه آهن اهواز – اندیمشک ۱۴۰ کیلومتر می‌باشد که طرح دو خطه کردن آن در دستورکار می‌باشد.

عبدالکریم درویش زاده افزود: ۱۰۰  کیلومتر از خط دوم این مسیر ریلی  از اندیمشک تا بامدژ به پایان رسیده است و در سفر ریاست جمهور به استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: همچنین  ۴۰ کیلومتر دیگر این مسیر از بامدژ تا اهواز نیز در دستور کار قرار دارد و در کمتر از  دوماه آینده به اتمام خواهد رسید.

مدیر کل راه آهن جنوب با اشاره به اینکه بخشی از مسیر ریلی اهواز -بندر امام خمینی دوخطه شده است، بیان کرد: امیدواریم با تامین اعتبار در سفر رئیس جمهور به استان طرح دوخطه کردن این مسیر نیز تکمیل شود.

درویش زاده گفت: یکی از طرح‌های راه آهن جنوب ساخت مسیر کمربندی نظامیه – میاندشت می‌باشد که خط اول آن اجرا شده است و خط دوم آن در مرحله زیرسازی قرار دارد که با بهره برداری از آن قطار‌های باری از داخل شهر اهواز تردد نخواهند کرد.

 وی با اشاره به استقبال شهروندان از قطار‌های درون استانی افزود: در طول روز مسافران توسط قطار‌های ریل باس در مسیر‌های اهواز – اندیمشک، اهواز -بندر امام خمینی و اهواز -خرمشهر جابجا می شوند و در ایامی که تعداد مسافران زیاد می‌باشد تعداد واگن‌ها افزایش تا خدمت رسانی مناسب انجام شود.

مدیرکل راه آهن جنوب ادامه داد: با بهره برداری کامل از خط دوم راه آهن اهواز – اندیمشک رام‌های قطار حومه‌ای در این مسیر افزایش خواهد یافت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار