کشتار بیش از ۴ میلیون قطعه مرغ در خوزستان با نظارت دامپزشکی

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 فروردین 1402 | 10:37 ق.ظ
کشتار بیش از ۴ میلیون قطعه مرغ در خوزستان با نظارت دامپزشکی مدیر کل دامپزشکی خوزستان از نظارت بر کشتار ۴ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۶۹ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان خبر داد.

دکتر ناصر عسکری فرد با اشاره به تداوم اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی نوروز تا ماه مبارک رمضان از سوی دامپزشکی خوزستان گفت: کشتار ۴ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۳۶۹ قطعه مرغ در کشتارگاه‌های استان از ۱۳ اسفندماه پارسال تا ۲۵ فروردین ماه امسال، با نظارت کارشناسان بهداشتی و ناظران شرعی انجام شده است.

وی میزان گوشت سفید به دست آمده از این تعداد کشتار مرغ را ۸ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۷۸۷ کیلوگرم اعلام کرد و افزود: از مجموع مرغ‌های کشتار شده، ۱۵ هزار و ۲۷۶ قطعه مرغ به میزان ۲۵ تن و ۱۷۳ کیلوگرم به دلیل غیرقابل مصرف بودن معدوم شدند.

دکتر عسکری فرد با بیان اینکه ۴۸ گروه کارشناسی شامل؛ ۸۴ کارشناس بهداشتی و ۴۰ ناظر شرعی در کشتارگاه‌های خوزستان حضور دارند و بر کشتار دام و طیور تا عرضه فرآورده‌های خام دامی به بازار نظارت می‌کنند، افزود: انتظار می‌رود هم استانی‌ها به منظور حفظ سلامتی خود از خرید فرآورده‌های خام دامی از دستفروشان و مراکز غیر معتبر و بدون مهر بهداشتی دامپزشکی خودداری کرده و هرگونه تخلف را به شماره تلفن ۱۵۱۲ یا سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند تا موضوع بررسی و با متخلفان برخورد شود.

به گفته مدیر کل دامپزشکی خوزستان؛ اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی این اداره کل تا ۴ اردیبهشت ماه امسال در سراسر استان ادامه دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار