قرارداد ساخت ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان منعقد شد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 فروردین 1402 | 10:23 ق.ظ
قرارداد ساخت ۱۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در خوزستان منعقد شد مدیر شعب بانک مسکن خوزستان از انعقاد قرارداد احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف خوزستان خبر داد.

یاور عسکری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در استان شروع شده است، افزود: تسهیلات بانکی برای ساخت واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن چهار میلیارد ریال تسهیلات در کلانشهر اهواز، روستاها ۲.۵ میلیارد ریال و سایر شهرهای استان سه میلیارد ریال با بازپرداخت ۲۰ساله خواهد بود.

وی گفت: برای اجرای طرح ملی مسکن در خوزستان تاکنون ۳۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات از سوی بانک مسکن خوزستان منعقد شده است.

عسکری در ادامه صنعت ساخت مسکن را پیشران اقتصاد ملی کشور بیان کرد و افزود: بانک مسکن از کارخانه‌های ساخت مصالح ساختمانی در خوزستان با هدف کاهش قیمت تمام شده مسکن در قالب پرداخت تسهیلات ارزان قیمت حمایت می‌کند.

مدیرشعب بانک مسکن خوزستان همچنین از افزایش سقف تسهیلات مسکن جوانان در استان خبر داد.

عسکری افزود: پس انداز مسکن جوانان یک حساب برنامه محور است که در یک فرایند و افق زمانی ۱۵ ساله تعریف شده است.

وی گفت: جوانانی که تمایل به افتتاح این حساب دارند باید مبلغ سپرده‌گذاری خود را به صورت منظم واریز کنند.

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان اظهار کرد: حداقل مبلغ برای افتتاح حساب پس انداز مسکن جوانان در سال جاری(۱۴۰۲)، هشت میلیون ریال است و در صورتی که سپرده گذاران بخواهند از سقف تسهیلات بهره‌مند شوند می‌باید بر اساس دستورالعمل‌های موجود مبالغ بیشتری واریز کنند.

عسکری افزود: سقف تسهیلات متعلقه برای مسکن جوانان در پایان سال پانزدهم در شهرهای اهواز، آبادان و دزفول، ۳۴ میلیارد ریال و در سایر شهرهای استان خوزستان ۲۸ میلیارد ریال و در پایان سال پنجم، سقف تسهیلات اعطایی به ترتیب ۱۴ میلیارد ریال و ۱۲ میلیارد ریال با نرخ سود ۹ درصد و بازپرداخت ۲۰ساله خواهد بود.

رشد ۱۹۰درصدی پرداخت تسهیلات مسکن در خوزستان

مدیر شعب بانک مسکن خوزستان گفت: پارسال بالغ بر ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ساخت، خرید، تعمیرات مسکن، بازسازی بافت‌های فرسوده و قرض الحسنه از سوی بانک مسکن استان پرداخت شده که نسبت به سال ماقبل آن ۹۰ درصد رشد داشته است.

عسکری افزود: امسال نیز روند افزایشی پرداخت تسهیلات مسکن برای ودیعه گذاران و متقاضیان ساخت و تعمیرات بانک مسکن ادامه خواهد یافت.

مدیرشعب بانک مسکن خوزستان از بهره برداری ۸۷ هزار واحد مسکونی مهر در نقاط مختلف خوزستان خبر داد.

عسکری مجموع واحدهای مسکن مهر در خوزستان را بالغ بر ۱۰۸ هزار واحد بیان کرد و افزود: ۲۱ هزار واحد مسکن مهر در استان در حال ساخت است که بخش مهمی از آنان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی، آمادگی بانک مسکن را برای تامین منابع و تسهیلات بانکی برای شتاب گرفتن و به پایان رسیدن پروژه مسکن مهر در خوزستان اعلام کرد.

بازسازی ۵۴۱ واحد مسکونی فرسوده در بافت های قدیمی شهرهای خوزستان

مدیرشعب بانک مسکن خوزستان گفت: پارسال ۵۴۱ واحد مسکونی فرسوده در قالب ۱۴۱ پروژه در شهرهای خوزستان بازسازی و وارد چرخه بهره برداری شد.

وی گفت: برای بازسازی واحدهای مسکونی فرسوده یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود ۹ درصد پرداخت شده است. حداکثر پرداخت تسهیلات برای هر واحد مسکونی فرسوده سه میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا قیمت مسکن در خوزستان در سال گذشته به شدت روند صعودی به خود گرفت که به گفته کارشناسان بخش مسکن استان خوزستان، علت اصلی آن ناکافی بودن تولید و ساخت مسکن، دلال بازی، احتکار و افزایش بهای زمین و مصالح ساختمانی بود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار