پیگیری اجرای طرح‌های حوزه آب خوزستان در سفر رییس جمهور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 فروردین 1402 | 11:52 ق.ظ
پیگیری اجرای طرح‌های حوزه آب خوزستان در سفر رییس جمهور استاندار خوزستان: مهمترین مساله‌ای که در سفر رییس جمهور به استان مطرح می‌شود موضوع آب است و به همین دلیل سه طرح در این بخش تعریف شده است.

علی اکبر حسینی محراب شامگاه سه شنبه در همایش جهاد تبیین که با حضور اعضای شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب استان در دانشگاه امیرالمومنین (ع) در اهواز برگزار شد بیان کرد: از جمله طرح‌هایی که در حوزه اب استان در سفر رییس جمهور به استان مطرح و پیگیری می‌شود طرح غدیر است که طبق آخرین اطلاعات به دست آمده ۵۴ درصد این طرح در استان اجرا شده است.

 

وی افزود: پروژه دوم طرح فدک برای آبرسانی به شمال شرق استان است و از سد کارون ۳ این طرح انجام می‌شود و در قالب این طرح آبرسانی به ایذه، باغملک، رامهررمز، هفتکل انجام می‌گیرد، لوله گذاری این خط از رامهرمز شروع شده و تا ایذه رسیده است و به میزان ۳۳ کیلومتر نیز باید از سد کارون ۳، ۲ تونل زده شود و ۲ ایستگاه پمپاز ساخته شود تا چرخه آبرسانی در این طرح به سرانجام برسد.

استاندار خوزستان ادامه داد: خط سوم خط کوثر برای آبرسانی به جنوب شرق استان از رودخانه جراحی و زهره است که حدود ۱۲ تا ۱۳ درصد پیشرفت داشته و ۱۰ شهر از جمله هندیجان، ماهشهر، رامشیر، امیدیه، آقاجاری، بهبهان و …. را شامل می‌شود که باید در قالب مصوبات سفر ریاست جمهوری اجرایی شود.

حسینی محراب گفت: طرح دیگر طرح جامع فاضلاب اهواز است که یک پروژه زیرساختی بوده و ۵۳ درصد پیشرفت دارد و به سه تصفیه خانه نیاز دارد، کار اولیه در خصوص تصفیه خانه غرب صورت گرفته و این طرح فاینانس چین دارد که جزو محور‌های سفر ریاست جمهوری است، در عین حال فاضلاب شادگان، آبادان و برخی از شهر‌های دیگر نیز به صورت جدی باید دنبال شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: آسفالت اهواز در این سال‌ها چندان چهره خوبی ندارد و حفاری‌هایی که در طرح فاضلاب انجام شده شرایط آسفالت را بدتر کرده است و به همین دلیل از شهرداری خواسته ایم نهضت آسفالت برای تغییر چهره شهر آغاز شود.

استاندار خوزستان دیگر دستور کار سفر هیات دولت به استان را موضوع راه‌ها و محور‌های مواصلاتی استان اعلام کرد و گفت: ما از نظر بزرگراه و اتوبان در استان کمبود داریم و در نظر داریم از طریق جذب سرمایه گذاری یا فاینانس در این خصوص اقدام کنیم، جاده خرمشهر به اهواز، بستان به الوان یا عبدالخان، اهواز رامهرمز بهبهان گچساران، اهواز رامهرمز باغملک ایذه لردگان، مسجدسلیمان اندیکا و چند مورد دیگر شریان‌های اصلی استان هستند که نیاز به توسعه و ساخت دارند و امسال هم برای آن‌ها ردیف بودجه اختصاص داده شده است.

حسینی محراب افزود: در مجموع برای راه‌های استان ۴۲۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که امیدواریم در قالب فاینانس، سرمایه گذاری، اوراق مشارکت و … تامین شود.

استاندار خوزستان ادامه داد: برای فاز دوم طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نیز از راهکار‌های مختلف به دنبال تامین منابع مالی هستیم و مذاکرات در این خصوص ادامه دارد.

وی ادامه داد: وزارت نفت ۱۲ میلیارد دلار در استان پروژه تعریف نموده است که از آن جمله می‌توان به ان اج ال سه هزار و ۲۰۰ هویزه، نیروگاه سیکل ترکیبی اندیمشک، راه آهن دوخطه اندیمشک، تصفیه خانه شوشتر، بیمارستان بهبهان و ده‌ها پروژه دیگر اشاره کرد.

استاندار خوزستان افزود: شما به عنوان یاران جبهه انقلاب یک سری وظایف تشکیلاتی دارد که باید برای خود تعیین نمایید؛ هر یک از ما در بخش‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی فعالیت داریم، در مقابل ما هم افرادی هستند که تحمل دیدن اقدامات ما را ندارند؛ این افراد وابسته به جریانی هستند که سال‌ها در انقلاب به صورت نفوذی برنامه ریزی کرده اند و آن‌ها هر کسی که در مسیر ولایتمداری گام بر میدارد را بر نمی‌تابند.

حسینی محراب ادامه داد: آن‌ها برای اینکه خواسته‌های خود را محقق سازند کار‌های مطالعاتی روی لایه‌های مختلف جامعه انجام می‌دهند و دنبال نقاط ضعف شما هستند، دشمن با تربیت کادر و نفوذی به جنگ ما می‌آید.

استاندار خوزستان بیان کرد: در اغتشاشات سال گذشته نیرو‌های مخلص و ولایتمدار پای کار انقلاب و نظام بودند که ثمره پاکی نفس آن‌ها و مقاومتشان در برابر لغزش‌ها بود.

استاندار خوزستان افزود: برخی از گروه‌های داخلی که امتداد مستکبرین و سرویس‌های اطلاعاتی دشمنان هستند برای ارتباط گرفتن نیاز به گروه‌های میانجی دارند، این گروه‌های میانجی مهمترین نقش را دارند و دنبال پیدا کردن نقطه ضعف‌های افراد و دامن زدن به شبهات هستند و نقش شیطان را بازی می‌کنند، ضروری است عناصر نفوذی را بین خودمان و درون حکومت شناسایی نماییم.

وی تاکید کرد: ما به عنوان نیرو‌های تشکیلاتی باید دشمن شناسی را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در غیر این صورت دشمن از نقاط ضعف استفاده و ضربه وارد میکند.

رییس جمهور هفتم و هشتم اردیبشهت ماه دومین سفر استانی خود را به خوزستان خواهد داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار