۲ طرح آبرسانی فدک و کوثر در خوزستان در دست اجرا است

تاریخ انتشار: سه شنبه 5 اردیبهشت 1402 | 11:32 ق.ظ
۲ طرح آبرسانی فدک و کوثر در خوزستان در دست اجرا است مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: آبرسانی به شمال و جنوب شرق خوزستان در قالب ۲ طرح فدک و کوثر در حال انجام است.

عباس صدریان فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاربیان کرد: آبرسانی به مناطق شمال شرق خوزستان شامل شهرهای ایذه، باغملک، رامهرمز، قلعه تل، هفتکل، صیدون و روستاهای بین راهی آنها در قالب طرح فدک در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح بخشی از شهرهای جنوب شرق استان همچون رامشیر نیز قرار دارند، افزود: در این طرح در کنار تامین آب آشامیدنی، آب کشاورزی این مناطق نیز تامین می‌شود.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری بین شهری در قالب این طرح تاکنون انجام شده و آبرسانی به ۱۷ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی در منطقه ایذه نیز مد نظر است که تلاش داریم این بخش از طرح امسال آغاز به کار کند.

صدریان فر با بیان اینکه ۱۸ درصد از طرح فدک تاکنون اجرا شده است، افزود: به دلیل نگرانی که برای تامین مالی این بخش از طرح وجود داشت تاکنون عملیات اجرایی آن شروع نشده بود که امسال در نظر داریم تحت هر شرایطی این طرح را آغاز کنیم.

وی با اشاره به طرح کوثر و آبرسانی به مناطق جنوب شرق استان در قالب این طرح گفت: در طرح آبرسانی جنوب شرق استان و یا “کوثر” شهرهای بهبهان، رامشیر، امیدیه، آغاجاری و بندر امام خمینی(ره) از آب آشامیدنی پایدار بهره مند می‌شوند.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با بیان اینکه طرح کوثر ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: برای تمام نقاط استان چندین بسته آبرسانی تعریف شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار