سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

۲۰ درصد محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود

تاریخ انتشار: شنبه 9 اردیبهشت 1402 | 08:52 ق.ظ
۲۰ درصد محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: حدود ۲۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود که امکان افزایش این ظرفیت وجود دارد.
 

سید محمد آقامیری روز جمعه در بازدید از سیلوی ذخیره سازی ۴۰ هزار تنی شهید مفتح دشت آزادگان، اظهار کرد: عمده مشکلات کشاورزان را بی‌آبی و کم‌آبی است که باید الگوی کشت و مصرف از سوی کشاورزان رعایت شود.

وی با بیان اینکه برای تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور مشکل و کمبودی نداریم، افزود: پیرو سیاست‌های دولت مردمی دکتر رییسی، سفرهای استانی و دیدارهای چهره به چهره با مردم انجام می‌شود تا مسوولان در جریان مشکلات استان‌ها و شهرستان‌ها قرار گیرند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: وظیفه مهم وزارت جهاد کشاورزی حمایت از بخش تولید است و ما باید مشکلات بخش تولید کشاورزی در زمینه زراعت، باغبانی، دام و طیور و آبزیان را حل کنیم.

آقامیری بیان کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی بلافاصله پس از تحویل گندم از سوی کشاورزان به سیلوها، پول آنها را پرداخت می‌کند که این کار از روز گذشته برای استان خوزستان آغاز شده است.

سرپرست وزارت کشاورزی خاطرنشان کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به حساب گندمکاران پرداخت شده و باقی مبلغ نیز به تدریج و پس از برداشت محصول و تحویل به سیلو، پرداخت خواهد شد.

آقامیری تصریح کرد بقیه مبلغ بدهی به کشاورزان پس از تعیین نرخ گندم از سوی شورای سیاستگذاری محصولات کشاورزی و ابلاغ آن از سوی وزارتخانه به حساب گندمکاران پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: حدود ۲۰ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور در خوزستان تولید می‌شود که امکان افزایش این ظرفیت وجود دارد.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار