واگذاری قطعی مالکیّت هفت‌تپه به توسعه‌ نیشکر

تاریخ انتشار: شنبه 9 اردیبهشت 1402 | 10:48 ق.ظ
واگذاری قطعی مالکیّت هفت‌تپه به توسعه‌ نیشکر دکتر عبدعلی ناصری در نشست با وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیئت همراه، با بیان این مطلب گفت، واگذاری هفت‌تپه به توسعه نیشکر، اقدام مهم دولت سیزدهم بود که با پشتیبانی سران قوا در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ به سرانجام رسید اما هنوز به صورت قطعی انجام نشده است.‌

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خواستار واگذاری قطعی مالکیّت کشت و صنعت هفت‌تپه به این شرکت شد.

دکتر عبدعلی ناصری جمعه (هشتم اردیبهشت) در نشست با وزیر امور اقتصادی و دارایی و هیئت همراه، با بیان این مطلب گفت، واگذاری هفت‌تپه به توسعه نیشکر، اقدام مهم دولت سیزدهم بود که با پشتیبانی سران قوا در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ به سرانجام رسید اما هنوز به صورت قطعی انجام نشده است.‌

از بازسازی کارخانه شکر تا احیای اراضی نیشکر

وی در ادامه به تشریح اقدامات انجام شده در این مدّت، برای بازگرداندن رونق به قدیمی‌‌ترین واحد نیشکری ایران پرداخت و بازسازی کارخانه تولید شکر، احیای مزارع نیشکر، پرداخت مطالبات، به‌روز شدن حقوق‌ها، افزایش ۲ برابری تولید شکر را بخشی از دستاوردهای این شرکت برشمرد که موجب شده جان تازه‌ای در این واحد نیشکری دمیده شده است.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر از رکورد تاریخی هفت‌تپه در سال گذشته خبر داد و گفت، در سال گذشته برای اولین بار در تاریخ ۶۰ ساله هفت‌تپه، بیش از پنج هزار هکتار نیشکر کشت شد و با همت پرسنل، توانستیم سطح زیر کشت را به ۱۲ هزار هکتار برسانیم.

دستیابی به ظرفیت اسمی تولید

ناصری اظهار امیدواری کرد، در آبان‌‌ماه امسال، برداشت نیشکر به بیش از ۹۰۰ هزار تُن خواهد رسید که نویدبخش رسیدن به ظرفیت اسمی تولید شکر در این واحد نیشکری است.

دستاوردهای هفت‌تپه نتیجه حمایت‌های  مسئولین و پرسنل

وی دستاوردهای هفت‌تپه را نتیجه پشتیبانی سران قوا و حمایت ۱۰۰ درصدی سهامداران هفت‌تپه برشمرد و تاکید کرد، دستاوردهای شیرین هفت‌تپه در ۱۸ ماه گذشته با این پشتیبانی‌ها و همراهی و همدلی کارگران نیشکر محقق شده است.

رشد ارزش افزوده نیشکر به بیش از ۱۰ هزار میلیارد

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در ادامه از رشد ارزش افزوده هفت‌تپه خبر داد و گفت، علی‌رغم هزینه ۲ هزار میلیارد تومانی در این مدّت برای بازسازی و بازگرداندن رونق تولید، ارزش افزوده این واحد نیشکری به بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان رسیده و در آینده نیز پس از طی ارزش‌گذاری، این رقم روندی صعودی خواهد داشت.

قدردانی دکتر ناصری از همکاری وزیر اقتصاد

ناصری در پایان، از همکاری و حمایت‌های وزارت اقتصاد در حلّ مشکلات هفت‌تپه قدردانی کرد و با اشاره به مصوبه مهرماه ۱۴۰۰ سران قوا، خواستار ابلاغ این مصوبه و واگذاری قطعی مالکیت هفت‌تپه به شرکت توسعه نیشکر شد.

دکتر سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی همزمان با سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان خوزستان برای سفری دو روزه به این استان سفر کرده است.

در سفر هیئت دولت به خوزستان، کارگران هفت‌تپه ضمن استقبال گرم از آیت‌الله رئیسی و هیئت وزیران در کشت و صنعت هفت‌تپه، خواستار واگذاری قطعی این کارخانه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان شدند.

این شرکت در ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ با مصوبه سران قوا به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی واگذار شد ولی روند انتقال قطعی مالکیت آن هنوز صورت نگرفته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار