با حضور رئیس جمهور؛

۹۵ تفاهم‌نامه صنعتی و زیرساختی در خوزستان امضا شد

تاریخ انتشار: شنبه 9 اردیبهشت 1402 | 11:15 ق.ظ
۹۵ تفاهم‌نامه صنعتی و زیرساختی در خوزستان امضا شد ۹۵ تفاهم نامه صنعتی و زیرساختی با اعتبار ۸۶۹ هزار میلیارد تومان برای استان خوزستان در حضور رئیس جمهور امضا شد.
 

در آئین امضای ۹۵ تفاهم‌نامه عمرانی و زیرساختی خوزستان با حضور رئیس جمهور در محل سالن علی هاشمی استانداری خوزستان، تفاهم نامه مشترک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی و توسعه خوشه‌های صنعتی پایین دستی نفت و گاز پتروشیمی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به امضا رسید.

همچنین تفاهم نامه مشترک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و استانداری خوزستان برای اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی و توسعه خوشه‌های صنعتی پایین دستی نفت و گاز پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از دیگر طرح‌های امضا شده در این آئین بود.

استاندار خوزستان و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، احداث پتروپالایش بر مبنای خوراک گازی به ارزش چهار میلیارد دلار و همچنین احداث کارخانه فولاد سازی اکسین خوزستان و تولید اسلب عریض به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را امضا کردند.

امضای تفاهم نامه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون برای تولید پلی اتیلن سبک خطی و سنگین به مبلغ ۶۹۲ میلیارد تومان و ۲۷۸ میلیون دلار از دیگر طرح‌های امضا شده در این آئین بود.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر و استاندار خوزستان نیز تفاهم نامه احداث پارک کلر و تکمیل زنجیره کلر در جهت ایجاد زنجیره پتروشیمی با ارزش سه هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان و ۱۳۸ میلیون دلار را به امضا رساندند.

استانداری خوزستان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز تفاهم نامه تکمیل چرخه ارزش محصولات نیشکر و صنایع جانبی شامل احداث کارخانه تولید خوراک دام و احداث و تکمیل کارخانه کود با ظرفیت ۱۵ هزار تن و ساخت کارخانه دانش بنیان اسانس گیری اکالیپتوس به ارزش یک هزار میلیارد تومان را امضا کردند.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار