آبرسانی به بیش از ۱۲۱ روستای خوزستان با همت سپاه حضرت ولیعصر (عج)

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 | 08:40 ق.ظ
آبرسانی به بیش از ۱۲۱ روستای خوزستان با همت سپاه حضرت ولیعصر (عج) فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از آبرسانی به بیش از ۱۲۱ روستای استان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

سردار پاسدار حسن شاهوارپور آبرسانی به روستا‌ها را یکی از مسائل مهم و دغدغه‌های مسئولان استان خوزستان عنوان کرد و گفت: باوجود اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، جهاد سازندگی کار‌های زیاد و ارزشمندی برای تامین آب روستا‌ها انجام داد، اما به دلیل ادغام این نهاد، کار‌های اجرا شده در مناطق محروم نیمه تمام ماند.

وی به وجود بیش از ۴ هزار روستا در خوزستان اشاره کرد و افزود: البته به دلیل نبود امکانات و شرایط سخت زندگی، تعدادی از روستا‌ها به دلیل مهاجرت اهالی، تخلیه شدند، ولی باتوجه به جمعیت حدود ۵ میلیونی و گستره استان، تعداد قابل توجهی از روستا‌ها همچنان پابرجا هستند.

سردار شاهوارپور می‌گوید: تعدادی از روستا‌ها در مناطق شمالی و سخت‌گذر خوزستان از جمله؛ کوه‌های زاگرس، ایذه، اندیکا، لالی، شمال شوشتر، دزفول، اندیمشک، گتوند، رامهرمز، بهبهان و تعداد دیگری نیز در شهرستان‌های جنوب استان شامل؛ هویزه، سوسنگرد، شادگان، ماهشهر و … قرار دارند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان ادامه داد: با ابتکار گروه‌های جهادی، ۲ روستای مرزی محروم از آب را منطقه جفیر شهرستان هویزه شناسایی کردند و با مشارکت خیران و نیکوکاران، لوله‌ها و تجهیزات تامین شدند و به صورت جهادی ۹ کیلومتر لوله گذاری انجام و به طرح آبرسانی غدیر متصل شد و رضایت مردم را به دنبال داشت و در سفر اول رئیس جمهور به استان، مورد تقدیر قرار گرفت.

وی آبرسانی به این روستا‌ها را مقدمه‌ای برای تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) عنوان و اضافه کرد: یکی از محور‌های فعالیت این قرارگاه، آبرسانی به روستا‌ها است و براساس بررسی‌های انجام شده، ۱۰ هزار روستا در کشور با چالش آب مواجه هستند.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه این تعداد روستا‌ها دارای لوله کشی فرسوده و کار نیمه تمام هستند یا آب مورد نیاز خود را از چشمه‌ها و قنات‌ها و… تامین می‌کنند، گفت: بر همین اساس قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در خوزستان با محوریت آب تشکیل شد و آغاز به کار کرد.

وی ساخت و بهسازی جاده‌های روستایی و اقتصاد روستا را از دیگر محور‌های فعالیت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) برشمرد و افزود: در بخش آبرسانی، براساس توافق با شرکت آب و فاضلاب خوزستان، در گام اول به ۶۱۳ روستا آبرسانی شود که تاکنون ۱۲۱ روستا از نعمت آب سالم و پایدار بهره‌مند شده اند، البته قرارگاه نیروی زمینی جنوب (کربلا) نیز آبرسانی به بیش از ۳۰ روستا در مناطق جنوبی را انجام داد.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه عملیات آبرسانی به سایر روستا‌ها با تامین لوله پلی اتیلن و… درحال انجام است، ادامه داد: باتوجه به اینکه برخی روستا‌ها در مناطق سخت‌گذر قرار دارند، کار دشوار است، ضمن اینکه در برخی نقاط باید چاه حفر و برخی نقاط منابع بتنی آب، سیستم پمپاژ و تصفیه آب ساخته و راه اندازی شود.

سردار حسن شاهوارپور می‌گوید: طرح آبرسانی به روستا‌های خوزستان در قالب قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، کاری جامع است و تا تکمیل آن و بهره مندی همه روستا‌های محروم از آب آشامیدنی و سالم به عنوان یکی از نیازهای اساسی مردم، ادامه خواهد داشت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار