افزایش سقف وام اشتغال برای مددجویان کمیته امداد خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 | 10:49 ق.ظ
افزایش سقف وام اشتغال برای مددجویان کمیته امداد خوزستان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: با موافقت شورای پول و اعتبار در سال جدید با افزایش سه برابری اعتبار حوزه اشتغال، سقف وام اشتغال در رسته‌های شغلی افزایش خوبی یافته و کارفرمایان هم می توانند تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کنند.

حسین وطن‌پرست یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار بیان کرد: سقف وام یکسری مشاغل مشخص برای مددجویان تا سه میلیارد ریال و میزان تسهیلات اشتغال‌زایی نیازمندان به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است، مددجویان برای دریافت تسهیلات این نهاد حمایتی با مراجعه به «صفحه خدمت» به نشانی (hayat.emdad.ir) می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

وی با اشاره به ایجاد ۳۰ هزار فرصت شغلی با اعتبار۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال توسط کمیته امداد در سال گذشته گفت: برای ایجاد این میزان فرصت شغلی بخشی به صورت اعطای تسهیلات اشتغال و خودکفایی، بخشی توسط مراکز کاریابی هدایت شغلی و بخشی با گذراندن دوره‌های آموزش شغلی انجام شد.

بر اساس این گزارش، تسهیلات اشتغال این نهاد در زمینه‌های خدماتی، تولیدی صنعتی، دام‌پروری، کشاورزی و صنایع‌دستی و مشاغل نوین دانش بنیان به مددجویان و زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد و تعدادی از نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت می‌شود.

بیشتر این تسهیلات به مددجویان تحت پوشش این نهاد، خانواده این گروه و نیز دهک‌های پایین جامعه تعلق می‌گیرد و گروه مربوطه در صورت اثبات نیازمندی به کارشناسان این کمیته می‌توانند ضمن دریافت آموزش‌های مهارتی، اعتبارات نام‌برده را نیز دریافت کنند.

همچنین، مرکز نیکوکاری مردمی تخصصی اشتغال که مختص واحد کارآفرینی کمیته امداد است، فرصت بسیار خوبی در جهت کمک به نیروی انسانی، جذب منابع خیرین کارآفرین، استفاده از ظرفیت های پنهان منطقه و مهمتر از همه جلب رضایت مردم و انجام امور توسط افراد توانمند است.

برای عضویت در کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان مددجوی تحت پوشش متقاضیان باید از طریق «سامانه سها» درخواست نیازمندی خود را ثبت کنند، درخواست‌ متقاضیان در این سامانه بررسی می‌شود و در صورت تایید وجود شرایط لازم، متقاضی مورد حمایت کمیته امداد قرار می گیرد.

۱۳۰ هزار خانواده در خوزستان زیر پوشش کمیته امداد هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار