تکمیل و تجهیز ۷۷ طرح بهداشت و درمان خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 | 09:40 ق.ظ
تکمیل و تجهیز ۷۷ طرح بهداشت و درمان خوزستان رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز :: در ۱۶ ماه اخیر ۷۷ طرح عمرانی بهداشتی و درمانی در خوزستان تکمیل، تجهیز و به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: حدود یک هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی در یک سال اخیر از محل اعتبار استانی و وزارت بهداشت و درمان برای خوزستان خریداری شد.

 

دکتر محمد حسین سرمست بیان کرد: مهمترین دستگاه‌ها شامل سه دستگاه سی تی اسکن، پت اسکن از نیاز‌های بیماران سرطانی، گاما اسکن و سونوگرافی و دیگر تجهیزات مهم و به روز بوده است.

وی افزود: در ۱۶ ماه اخیر ۷۷ پروژه عمرانی بهداشتی و درمانی تکمیل، تجهیز و به بهره برداری رسید که از جمله آن‌ها می‌توان به ۳۵ مجموعه بهداشتی، ۶ پایگاه فوریت‌های پزشکی، بهره برداری از اورژانس بیمارستان‌های سینا کارون، نظام مافی شوش، مادر رامهرمز و توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان‌های رامشیر و ۲۲ بهمن مسجدسلیمان اشاره کرد.

سرمست ادامه داد: سیاست دانشگاه در حوزه بیمارستانی طی ۱۵ سال اخیر از سال ۸۴ همزمان با سفر‌های استانی با تصویب پروژه‌های عمرانی، بازسازی و نوسازی بیمارستانی تعیین شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از جمله پروژه‌های ناتمام احداث ساختمان جایگزین گلستان اهواز، ماهشهر و شادگان است که عملیات اجرایی ساخت آن‌ها آغاز و برای بیمارستان گلستان در سفر دوم ریاست جمهوری اعتبار دیده شد.

وی با اشاره به کمبود نیرو در حوزه بهداشت و درمان توضیح داد: در حوزه پرستار، بیهوشی و اتاق عمل با کمبود نیرو مواجه هستیم، برای بیمارستان‌های امام خمینی (ره)، گلستان، رازی، ابوذر و بقایی ۲ اهواز در این خصوص اقداماتی انجام شده، اما همچنان مشکل پابرجاست.

سرمست از کمبود یک هزار نفری نیروی انسانی مورد نیاز خبر داد و اضافه کرد: قرار شده مجوز‌هایی برای جذب پرستار و دیگر حوزه‌های نیروی انسانی صادر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در کشور نسبت پرستار به تخت بیمارستانی ۰.۹ و در کل استان ۰.۸ است و این نسبت در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و گلستان اهواز به ۰.۷ تا ۰.۵ نیز می‌رسد که مناسب نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در بخش دیگری از این نشست: سال گذشته در خوزستان کمبود‌های دارویی حس شد، اما وارد فاز‌های بحرانی نشدیم البته چالش‌های سال گذشته ذخیره دارویی را به حداقل رساند.

دکتر مسعود مهدوی نیا ادامه داد: اتاق عمل‌ها با کمبود دارو روبرو نشدند و دارو‌های بیماران خاص تامین شد.

مهدوی نیا گفت: مراجعات مکرر مردم به داروخانه‌ها برای خرید دارو به صورت خودسرانه و بدون نسخه نیز در کمبود دارو نقش دارد.

۹ تا ۱۵ اردیبهشت ماه هفته سلامت نامگذاری شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار