جلوگیری مرزبانی خوزستان از قاچاق ۱۵۵ پرنده زینتی بومی منطقه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 | 09:12 ق.ظ
جلوگیری مرزبانی خوزستان از قاچاق ۱۵۵ پرنده زینتی بومی منطقه فرمانده مرزبانی استان خوزستان گفت: روز گذشته به همت مرزبانان هنگ مرزی خرمشهر ۱۵۵ پرنده زینتی از دست قاچاقچیان رها و به آغوش طبیعت بازگشتند.

سردار لطفعلی پاکباز چهارشنبه اظهار کرد: ماموران هنگ مرزی خرمشهر مستقر در دروازه مرزی شلمچه از قصد قاچاقچیان مبنی بر قاچاق پرندگان زینتی در سطح حوزه استحفاظی مطلع و بلافاصله با بررسی دقیق موضوع، شناسایی و دستگیری سودجویان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده مرزبانی استان خوزستان افزود: ماموران مستقر در دروازه مرزی شلمچه پس از ساعات متمادی اقدامات اطلاعاتی در نهایت ۲نفر که قصد خروج قانونی از کشور داشتند را دستگیر و در بازرسی از وسایل و بار همراه آنان، ۱۵۵ بلبل وحشی زینتی که در چندین جعبه شیرینی جاسازی شده بودند کشف کردند.

این مقام ارشد مرزبانی استان خوزستان با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه های بومی منطقه بیان داشت: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری بایستی از طریق مبادی قانونی انجام گیرد چراکه قاچاق در این زمینه علاوه بر تخریب محیط زیست می‌تواند اثرات نامطلوبی در سلامت سایر گونه‌ها و حتی انسان داشته باشد.

به گفته سردار پاکباز، پرنده های کشف شده با حضور عوامل محیط زیست رها سازی و به آغوش طبیعت بازگشتند.

بر اساس این گزارش، کارشناسان ارزش پرنده های کشف شده را بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند که به همراه متهمان دستگیر شده پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار