کشاورزان منتظر اعلام رسمی قیمت خرید تضمینی گندم هستند

تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1402 | 08:21 ق.ظ
کشاورزان منتظر اعلام رسمی قیمت خرید تضمینی گندم هستند با وجود گذشت چند روز از تعیین قیمت خرید تضمینی گندم در شورای قیمت گذاری، هنوز قیمت این محصول استراتژیک به صورت رسمی اعلام نشده و کشاورزان منتظر آن هستند.
 

چهارشنبه هفته گذشته پس از بررسیهای مختلف درباره تعیین قیمت خرید تضمینی گندم، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قیمت نهایی گندم را تعیین و مصوب کرد.

رئیس اتاق اصناف کشاورزی نیز اعلام کرد: تصمیمات مفیدی برای قیمت گندم گرفته شده و گندمکاران منتظر خبرهای خوب باشند و بر اساس قانون، قیمت خرید تضمینی از سوی سرپرست وزارت جهاد کشاورزی تا حداکثر یک هفته اعلام خواهد شد.

بنا به این گزارش، مصوب شده سرپرست وزارت جهاد کشاورزی یا همان رئیس شورای قیمت گذاری در مدت یک هفته پس از تعیین قیمت خرید تضمینی، قیمت نهایی را اعلام کند. این در حالی است که از مهلت اعلام قیمت خرید تضمینی گندم گذشته و هنوز خبری نیست.

بسیاری از فعالان بخش کشاورزی معتقدند هر یک روز تاخیر در اعلام قیمت می‌تواند انگیزه کشاورزان را برای کشت سال بعد کم، قاچاق را زیاد، گندم را تبدیل به خوراک دام و طیور کند و در نهایت کشور نیازمند واردات شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار