تعویض خط توزیع آب مواکب پایانه‌های مرزی خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1402 | 09:48 ق.ظ
تعویض خط توزیع آب مواکب پایانه‌های مرزی خوزستان مدیرعامل آبفای خوزستان از تعویض خط توزیع آب مواکب پایانه‌های مرزی استان خبر داد.

محمد رضا کرمی نژاد با اشاره به اینکه خط توزیع آب مواکب پایانه‌های مرزی خوزستان در حال تعویض است گفت :  سه مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۲۶ میلیون لیتر در پایانه مرزی شلمچه در یک سال گذشته احداث شد.

 

وی افزود : امسال به دلیل شرایط آب و هوایی و وجود گرما، شرایط پایداری آب در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ با احداث سه مخزن ذخیره آب به ظرفیت ۲۶ میلیون لیتر در پایانه مرزی شلمچه در یک سال گذشته، تلاش کردیم تا هیچ مشکلی در تأمین آب شرب مهمانان امام حسین (ع) وجود نداشته باشد و خط توزیع آب مواکب در حال تعویض است تا از پایداری آب با کیفیت، اطمینان خاطر داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بیان کرد: از سال گذشته با توجه به پیش بینی شرایط آب و هوایی که برای امسال داشتیم، تلاش کردیم برای پایانه‌های مرزی یک مخزن بتنی ۲۵ میلیون لیتری ذخیره آب در خرمشهر و دو مخزن نیم میلیون لیتری پیش ساخته فولادی در تأسیسات تقویت فشار مرز شلمچه در نظر بگیریم تا توزیع و ذخیره آب با پایداری در بین مواکب انجام شود.

کرمی نژاد با اشاره به تمهیدات لازم برای ذخیره سازی آب در پایانه مرزی شلمچه گفت: در مجموع با برنامه‌ریزی که انجام شد ۲۶ میلیون لیتر مخزن ذخیره آب در پایانه مرزی شلمچه احداث و در مدار بهره برداری قرار گرفته تا با اطمینان لازم به استقبال پرشور زوار اربعین حسینی (ع) در این پایانه مرزی برویم.

وی در خصوص مشکل چندین ساله زوار اربعین حسینی که در تأمین آب بعد از پایانه‌های مرزی داشته‌اند، تصریح کرد: شرایط پایداری آب را به نحوی مدیریت کرده‌ایم که با اجرای خط ۳۱۵ به طول سه کیلومتر برای تفکیک آب شرب مواکب از روستاها، هیچ مشکلی در تأمین آب شرب زوار صورت نگیرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش فاضلاب تصریح کرد: ساخت لاگن‌های ته نشینی با هدف جمع‌آوری پساب فاضلاب در دستور کار قرار گرفته و با یک کار جهادی ۲ لاگن ساخته شد تا در مجموع با ساخت سه لاگن در بخش فاضلاب، مشکلی برای جمع‌آوری پساب فاضلاب در پایانه مرزی شلمچه نداشته باشیم.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار