بسیج سازندگی مجری بیش از ۱۲۰۰طرح محرومیت زدایی در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 | 09:57 ق.ظ
بسیج سازندگی مجری بیش از ۱۲۰۰طرح محرومیت زدایی در خوزستان مسئول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان از اجرای بیش از یک هزار و ۲۰۰ طرح محرومیت زدایی عمرانی – غیر عمرانی و احداث ۶ دهکده اقتصاد مقاومتی در استان خبر داد.

سرهنگ سید اسلام موسوی با گرامیداشت هفته بسیج سازندگی اظهار کرد: اقدامات بسیج سازندگی علاوه بر مسائل محرومیت زدایی در بخش‌های عمرانی و غیر عمرانی بهداشت و درمان و سایر موضوعاتی که با فلسفه وجودی بسیج سازندگی همخوانی داشته باشد، در بر می‌گیرد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان عنوان کرد: یک هزار و ۲۸۷ طرح عمرانی و غیر عمرانی داریم و اگر بخواهیم جهادی حساب کنیم، ۵۰۰ میلیارد بودجه‌های آن از طریق بسیج سازندگی و خیرین اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بحث کار‌های اقتصادی عمدتاً وظیفه تسهیل‌گری و حمایت داریم، افزود: ما بانی محرومیت زدایی و اقتصاد نیستیم بلکه کمک کننده به اقتصاد هستیم تا بتوانیم دست دولت‌ها را در این خصوص بگیریم.

سرهنگ موسوی به حمایت از مشاغل خرد و خانگی که در اقتصاد خرد مؤثر هستند، اشاره کرد و گفت: در تفاهم نامه‌ای که با فنی و حرفه‌ای داریم، افراد آموزش اشتغال می‌بینند و سپس با تبصره ۱۶ اعطای وام‌های کم بهره هفت ساله و حمایت از آن‌ها اشتغال خود را راه اندازی می‌کنند.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در اسفند ماه سال گذشته برای حمایت از مشاغل خرد و اقتصاد عنوان کرد: در این نمایشگاه ۶۰۰ غرفه دار کارآفرین و اشتغال خرد و خانگی حضور داشتند و این افراد به نمایشگاه‌های کشوری هم معرفی می‌شوند.

احداث ۶ دهکده اقتصاد مقاومتی

سرهنگ موسوی عنوان کرد: در حال راه اندازی دهکده‌های اقتصادی مقاومتی هستیم در کنار اقتصاد مقاومتی برای افرادی که استعداد تولید یک کار بزرگ را دارند، اما فضا و عرصه آن را ندارند، حمایت می‌کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان خبر داد: این دهکده‌ها در ۶ نقطه از استان شروع شده و به سراسر استان تسری پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه بیابان زدایی و آبرسانی اظهار کرد: ۱۴ هزار هکتار کاشت درختان برای بیابان زدایی داشتیم، در موضوع آبرسانی نزدیک ۲۹۰ روستا اقدام به آبرسانی شده و این حجم از آبرسانی در کل دوران انقلاب آبرسانی از اوایل انقلاب ۳۳ درصد بوده، اما تنها در یک سال پس از بسیج سازندگی ۲۳ درصد رشد داشتیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه، ولی عصر (عج) خوزستان افزود: اکنون بسیج سازندگی از سوی سه هزار و ۶۰۰ گروه جهادی متخصص در حال اقدامات است.

احداث ۴۰۹ واحد مسکونی

سرهنگ موسوی بیان کرد: در موضوع جهاد خانه سازی تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد داشتیم ۶۳۰ خانه قرار شده برای مددجویان ساخته شود و تاکنون ۴۰۹ خانه توسط بسیج سازندگی تحویل مددجویان شد.

وی ادامه داد: ما در بحث زلزله اندیکا نیز اقدامات خوبی انجام دادیم و در تفاهمی با کمیته امداد و بنیاد مسکن ۱۰۰ واحد مسکونی و ۴۰۰ جایگاه دام احداث شد.

وی به مایه‌کوبی دام و واکسیناسیون دام و طیور توسط جهادگران اشاره کرد و گفت: جهادگران در راستای سلامت دام و طیور فعالیت می‌کنند که رقم بسیار بالایی صورت گرفته است و در تفاهم نامه‌ای که در سازمان‌های مربوطه ما داریم، این اقدامات انجام می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار