تدوین ۵۷ بسته سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند

تاریخ انتشار: دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 | 10:46 ق.ظ
تدوین ۵۷ بسته سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ۵۷ بسته سرمایه گذاری در بخش های کشاورزی، صنعت، صنایع پتروشیمی، بازرگانی، گردشگری و شیلات تدوین شده که در نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران رونمایی خواهند شد.

روح‌الله خزایی دوشنبه بیان کرد: منطقه آزاد اروند یک شاهراه‌ صادراتی در مرز شلمچه را در اختیار دارد که بیشترین میزان صدور کالا را در میان مناطق آزاد به‌خود اختصاص داده است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه پارسال ۶۰۰ میلیون دلار کالا از طریق مرز شلمچه صادرات شده است افزود: از این میزان مبادله تجاری در سال گذشته، ۱۲۳ میلیون دلار سهم تولیدات منطقه آزاد اروند بود.

وی به شرکت سازمان منطقه آزاد اروند در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان‌کرد: یکی از شاخص‌های این نمایشگاه، موضوع رونمایی از بسته‌های سرمایه‌گذاری مناطق آزاد کشور است که ۳۷۰ فرصت سرمایه‌گذاری را شامل می‌شود و سهم منطقه آزاد اروند در تبیین این بسترهای مهیای سرمایه‌گذاری، ۵۷ بسته در بخش‌های کشاورزی، صنعت، صنایع مادر پتروشیمی، بازرگانی، گردشگری و شیلات است.

به گفته خزایی پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته در نمایشگاه بین المللی تهران آغار بکار کرده و این رویداد تا ۲۰ اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف مناطق آزاد کشور صادرات است افزود: منطقه آزاد اروند با ۹ تولیدکننده منتخب در این نمایشگاه شرکت کرده که تولیدات صادرات محور خود را در کنار محصولات ۵۵ کشور دیگر عرضه می‌کنند.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: در این نمایشگاه سعی داریم با عقد تفاهم‌نامه‌هایی با تجار و بازرگانان، افزایش چشمگیری در امر صدور تولیدات منطقه به عراق و سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته باشیم.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار