مردم عنافچه؛ گذر سخت از رودخانه و پُلی که نیست…

تاریخ انتشار: سه شنبه 19 اردیبهشت 1402 | 11:06 ق.ظ
مردم عنافچه؛ گذر سخت از رودخانه و پُلی که نیست… حدود چهار سال قبل بود که با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت، عملیات اجرایی پل ارتباطی ملاثانی – عنافچه برای تردد مردم ۴۰ روستای دهستان این منطقه کلنگ زنی شد تا مشکل تردد مردم برای همیشه حل شود. مردم دهستان عنافچه از توابع شهرستان باوی استان خوزستان که سال‌ها برای عبور رودخانه و رسیدن […]

حدود چهار سال قبل بود که با حضور وزیر راه و شهرسازی وقت، عملیات اجرایی پل ارتباطی ملاثانی – عنافچه برای تردد مردم ۴۰ روستای دهستان این منطقه کلنگ زنی شد تا مشکل تردد مردم برای همیشه حل شود.

مردم دهستان عنافچه از توابع شهرستان باوی استان خوزستان که سال‌ها برای عبور رودخانه و رسیدن به شهر ملاثانی از پل شناور ارتش استفاده می‌کردند از حدود دو ماه گذشته با بالا آمدن آب رودخانه و تخریب این پل شناور، امکان تردد را از دست داده‌اند و به وسیله قایق و با مشکلات بسیاری از رودخانه گذر کرده و نسبت به انجام کارهای روزانه خود اقدام می‌کنند.

رحمان بهرامی معاون ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان ، در خصوص آخرین وضعیت ساخت پل عنافچه اظهار کرد: عملیات ساخت پل عنافچه که برای تردد اهال این دهستان از ملاثانی به سمت عنافچه است حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به شکلی که همه پایه‌های پل به جز دو پایه که در درون رودخانه باید احداث شوند، نصب شده‌اند.

وی افزود: براساس آنچه در برنامه‌ریزی‌ها آمده طول کل پل ۴۲۶ متر و عرض آن ۱۲ متر است که باید نصب و به تکمیل آن اقدام شود.

معاون ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به مشکلات مالی و تامین اعتبار اجرای این طرح گفت: اگر مشکلات مالی این پروژه حل و نسبت به تامین اعتبار مورد نیاز آن اقدام شود، تلاش خواهیم کرد تا در سال آینده این پل را تکمیل کنیم.

بهرامی با بیان اینکه تامین اعتبار این طرح از منابع استانی است، عنوان کرد: با اعتبارات استانی نمی‌توانیم این طرح را به سرانجام برسانیم. در این زمینه با پیگیری‌های استاندار خوزستان و مسئولان وزارت راه و شهرسازی از محل مصوبات سفر ریاست جمهور ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح در نظر گرفته شده که بخشی از آن پرداخت شده و همچنین قرار است از محل منابع نفتی نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این طرح کمک شود تا شاهد تکمیل طرح باشیم.

 

وی افزود: پیگیری‌های خوبی در حال انجام است تا با تخصیص به موقع اعتبارات شاهد اجرای این پل و حل مشکل تردد مردم دهستان عنافچه باشیم که برای رسیدن به خانه‌های خود باید عرض رودخانه را طی کنند.

معاون ساخت و توسعه اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: عرشه پل با ورق فولادی باید ساخته شود و با توجه به اینکه برای خرید ورق‌های فولادی باید هزینه از پیش پرداخت شود در صورت تامین اعتبار می‌توانیم نسبت به تامین ورق‌های موردنیاز ساخت عرشه پل اقدام و پروژه را با سرعت اجرایی کنیم.

بهرامی با اشاره به وضعیت تردد ساکنان این منطقه عنوان کرد: تا چند وقت پیش یک پل شناور در منطقه وجود داشت که اهالی دهستان عنافچه به وسیله آن تردد می‌کردند اما با توجه به افزایش جریان رودخانه در چند وقت اخیر این پل شناور از بین رفت و تخریب شده است. در حال حاضر تردد مردم به صورت کامل قطع شده است و فقط می‌توان با قایق از رودخانه عبور کرد.

وی افزود: صحبت‌هایی در خصوص راه‌اندازی پل شناور در منطقه وجود دارد که البته احداث مجدد آن نیز حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مردم دهستان عنافچه برای تردد چیزی در اختیار ندارند مگر اینکه کسی قایق شخصی داشته باشد تا بتوان به وسیله آن قایق تردد کرد. باید دید براساس وعده‌های داده شده چه زمانی شرایط تردد ایمن برای مردم منطقه فراهم خواهد شد؛ موضوعی که بیش از ۵ سال است تاکنون مغفول مانده و مردم در انتظار آن هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار