ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 23 اردیبهشت 1402 | 11:28 ق.ظ
ارائه خدمات دندانپزشکی به بیماران خاص خوزستان مدیرکل بیمه سلامت خوزستان، از ارائه خدمات دندانپزشکی به ۱۰ گروه از بیماران خاص و صعب العلاج خبر داد.

دکتر رضایی، با اعلام اینکه همه مردم به خدمات دندان پزشکی نیاز دارند، به اهمیت درمان‌های دندان پزشکی در بیماران خاص و صعب‌العلاج اشاره داشت که به علت شدت بیماری و مزمن بودن، غالباً توجه به درمان دندان پزشکی کمتر مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان افزود: با راه اندازی صندوق بیماران خاص و صعب العلاج درسال ۱۴۰۱ هزینه‌های این گروه از بیماران توسط این اداره کل در خوزستان پرداخت می‌شود که در برنامه‌ای جدید بسته خدمتی دندانپزشکی جهت ۱۰ گروه از بیماران خاص و صعب العلاج فراهم و سازمان بیمه سلامت بخشی از هزینه‌های درمان دندانپزشکی را در سقف تعیین شده متقبل می‌گردد؛ تا کمکی به این بیماران در جهت رفع نیاز‌های در مان دندانپزشکی شود.

وی  این گروه دهگانه را بیماری‌های تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز، بیماری‌های متابولیک، پیوند و کاندید پیوند، پروانه‌ای، سرطان، روانی مزمن و اتیسم معرفی کرد و ادامه داد: افرادی که جزء این بیماری‌ها ده گانه می‌باشند در صورت مراجعه به مراکز درمانی طرف قرارداد هزینه‌های آن‌ها به صورت بیمه در قالب بسته خدمتی تعیین شده محاسبه شده و در صورت مراجعه به مراکز غیر طرف قرارداد می‌توانند پس از دریافت خدمت با مراجعه به ادارات بیمه سلامت در سطح استان و ارائه مستندات هزینه‌های خود را دریافت نمایند.

رضایی اظهار امیدواری کرد که طی ماه‌های آینده علاوه بر افزایش تعداد گروه‌های تحت پوشش دندان پزشکی سقف ریالی و پوشش نیز افزایش یابد.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۴ خدمت دندانپزشکی در تعهد بیمه پایه می‌باشد و مراجعین از طریق مراکز طرف قرارداد، خدمات دندانپزشکی خود را دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان ضمن دعوت از همه دندانپزشکان عمومی و تخصصی مطب دار استان در زمینه همکاری با این سازمان اعلام داشت که در حال حاضر امکان عقد قرارداد به صورت حضوری و الکترونیک برای متقاضیان محترم دندانپزشک فراهم است.

وی افزود جهت عقد قرارداد بصورت الکترونیک موسسات درمانی می‌توانند به آدرس اینترنتی eservices.ihio.gov.ir/psc مراجعه کرده و فرایند عقد قرار را بصورت غیر حضوری طی کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار