ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ارجان بهبهان افزایش یافت

تاریخ انتشار: شنبه 23 اردیبهشت 1402 | 11:41 ق.ظ
ظرفیت پست ۴۰۰ کیلوولت ارجان بهبهان افزایش یافت مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: عملیات افزایش ظرفیت پست ۴۰۰ به ۱۳۲ کیلوولت “ارجان” در بهبهان به پایان رسید و این پست برق‌دار شد.

محمود دشت‌بزرگ با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این پروژه یک هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال است ، اظهار کرد: پست ۴۰۰ کیلوولت “ارجان” یکی از پست‌های مهم در جنوب شرقی خوزستان است که نقش بسزا و تاثیرگذاری در پایداری شبکه برق و اصلاح افت ولتاژ منطقه بر عهده دارد.

وی افزود: در همین راستا یک ترانسفورماتور با ظرفیت ۳۱۵ مگاولت آمپر جایگزین ترانس ۲۰۰ مگاولتی موجود در پست ارجان شد و ۱۱۵ مگاولت آمپر افزایش ظرفیت صورت گرفت.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان ادامه داد: این افزایش ظرفیت ۱۱۵ مگاولت آمپری در آستانه ورود به پیک مصرف ۱۴۰۲ کمک خواهد کرد تا برق مشترکین صنعتی منطقه و بخش خانگی تامین و پایدارتر شود.

دشت‌بزرگ افزود: علاوه بر این پروژه، ترانس قدرت ۱۳۲ به ۱۱ کیلوولت پست برق فرعی بهبهان که دارای نشتی روغن و همچنین روغن آن دارای رطوبت و اسیدیته بالایی بوده با همکاری یک شرکت دانش بنیان، روغن آن بطور کامل در چندین مرحله تصفیه شیمیایی و فیزیکی شد و در مدار قرار گرفت.

وی ادامه داد: همه تلاشمان این است که قبل از آغاز پیک مصرف، شبکه انتقال و فوق توزیع تحت نظارت برق منطقه‌ای خوزستان در آمادگی کامل باشد و پروژه‌هایی که برای اصلاح افت ولتاژ تعریف و عملیات اجرایی آنها در حال انجام است، وارد مدار شوند.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت انتقال برق در شبکه انتقال و فوق توزیع در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار