رونمایی از نرم‌افزار جامع مهندسی بهره‌برداری Promate

تاریخ انتشار: شنبه 30 اردیبهشت 1402 | 08:16 ق.ظ
رونمایی از نرم‌افزار جامع مهندسی بهره‌برداری Promate نرم‌افزار جامع مهندسی بهره‌برداری Promate در حاشیه دومین روز نمایشگاه بین‌المللی نفت و با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

نرم‌افزار جامع مهندسی بهره‌برداری Promate در حاشیه دومین روز نمایشگاه بین‌المللی نفت و با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف رونمایی شد.

مراسم رونمایی از نرم‌افزار جامع مهندسی بهره‌برداری Promate در حاشیه دومین روز نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی و با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، دیگر مدیران این شرکت و مسئولان دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف در این مراسم بیان کرد: مفتخریم که با نتیجه زحمات و فعالیت گروه ۲۰ نفره نخبگان کشور قدمی در راستای رفع نیازهای صنعت نفت کشور برداشته‌ایم؛ نرم افزار مهندسی نفت در دنیا به سمت نرم افزارهای وب حرکت می‌کند، بنابراین در کشور نیز باید همگام با علم جهانی به این سمت و سو حرکت کنیم.

سعید جشمیدی افزود: ناچاراً در حوزه نرم‌افزارها باید به سمت بومی‌سازی حرکت کنیم که خوشبختانه توانمندی آن هم در کشور وجود دارد؛ نخبگان ایران قطعاً قابلیت‌های تحقق این هدف را دارند.

وی تصریح کرد: گروه سازنده این نرم‌افزار فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستند و نرم‌افزارهای دیگری را نیز طراحی کردند که بخشی از آن‌ها در حوزه حفاری نفت و پیش‌بینی اشباع آب بوده است.

رئیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه صنعتی شریف با اعلام این خبر که در این نرم‌افزار ۱۶ ماژول توسعه داده شده و همه ماژول‌ها با آیکون مشخص و به صورت همزمان به همدیگر متصل هستند، ادامه داد: اسامی ماژول‌های نرم‌افزار پرومیت به ترتیب پرونده چاه، ترسیم و تحلیل نمودار، آنالیز هزینه، سیمان، مشبک‌کاری، مدل مکانیکی زمین، یکپارچگی چاه، آنالیز تولید، پایداری دیواره چاه، تولید ماسه، مدیریت تولید آب، محاسبات سریع، آنالیز فشار، آنالیز فتکویچ در تولید، آنالیز مدل چاه و همچنین آسیب سازند است.

جمشیدی با اشاره به اینکه در این نرم افزار داده‌های اصلی میدان ثبت و تاکنون مشخصات ۷۰۰ چاه نیز به ثبت رسیده یادآور شد: رسم و پردازش لاگ‌های موجود برای استفاده در امور مختلف مهندسی، محاسبات اقتصادی، بررسی و تعیین کیفیت شاخص‌های مختلف سیمانکاری، رسم مدل مکانیکی، پردازش داده‌ها و استانداردهای دیسپاچینگ چاه، پیش‌بینی میزان برداشت نفت از میادین، پیش‌بینی میزان تولید ماسه و یا افزایش آن در بازه‌های زمانی مشخص، تولید آب و افزایش آن و همچنین بررسی تغییرات فشار میدان از جمله مزایای این نرم‌افزار هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار