کاهش مصرف برق و پایداری شبکه با اعطای پاداش به مشترکان در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 خرداد 1402 | 09:06 ق.ظ
کاهش مصرف برق و پایداری شبکه با اعطای پاداش به مشترکان در خوزستان سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق اهواز هدف از اعطای پاداش ۴ برابری به مشترکان برق را کاهش مصرف و پایداری شبکه توزیع عنوان کرد.
علیرضا شکرخدایی گفت: باهدف پایداری شبکه برق و تامین رفاه و آسایش هم استانی و باتوجه به کمبود تولید برق و ناترازی مصرف انرژی در سال ۱۴۰۱، طرح تشویقی اعطای پاداش به مشترکان کم مصرف برق امسال از سوی وزارت نیرو به صورت گسترده تری نسبت به پارسال اجرایی می‌شود.
 
وی با بیان اینکه پارسال به ازای هر کیلووات، ۵۰۰ تومان برای مشترکان ساکن مناطق عادی در نظر گرفته شده بود، افزود: امسال این مبلغ ۴ برابر شده و به ازای هر کیلووات، ۲ هزار تومان در نظر گرفته شده است.
 
آقای شکرخدایی می‌گوید: در سال ۱۴۰۱ در اهواز ۹۲۵ میلیارد تومان پاداش به مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کردند و این انرژی حیاتی را بهینه مصرف کردند، پرداخت شد و امسال درصورتیکه مردم همراهی و همکاری خوبی با شرکت توزیع برق اهواز داشته باشند تا تابستان را با پایداری برق و بون خاموشی‌های بدون برنامه ریزی سپری کنیم، ۴ برابر پاداش در مقایسه با پارسال پرداخت می‌شود.
 
به گفته سخنگوی شرکت توزیع برق اهواز؛ طرح پرداخت پاداش به مشترکان کم مصرف شامل مشترکانی می‌شود که نسبت به ۱۴۰۰ مصرف کمتری داشته باشند، پرداخت خواهد شد.
 
این مقام مسئول کولر در استان خوزستان را یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین وسایل سرمایشی باتوجه به گرمای طاقت فرسا دانست و اضافه کرد: به دلیل وجود آلاینده‌ها و گرد و غبار، کندانسور بیرونی کولر مرتب شست و شو شود، زیرا زمانیکه کولر بخواهد به نهایت برودت برسد، اگر این تجهیز که محل خنک کنندگی کولر محسوب می‌شود دچار آلودگی باشد، موتور کولر باید انرژی و برق بیشتری مصرف کند تا روغن موجود را خنک و به اپراتور داخلی انتقال دهد و همین امر سبب افزایش مصرف برق می‌شو، ضمن اینکه براساس داده‌های متخصصان و کارشناسان وسایل برودتی، اگر کندانسور شسته نشود، علاوه بر افزایش مصرف، باعث سوختن کولر می‌شود.
 
آقای شکرخدایی استفاده از درزگیر برای در‌ها و پنجره‌ها را از دیگر راهکار‌های موثر در کاهش مصرف برق برشمرد و گفت: این کار باعث می‌شود تلفات هوای سرد کمتر شود و هوای خنک در منزل ماندگار شود.
 
وی بر قراردادن دمای کولر روی ۲۴ درجه سانتیگراد که دمای آسایش بدن است، تاکید کرد و افزود: با این کار علاوه حفظ دمای متعادل محیط، مصرف برق نیز افزایش نمی‌یابد و به موتور کولر فشار تحمیل نمی‌شود.
 
آقای شکرخدایی می‌گوید: درصورتیکه هم استانی این موارد را رعایت کرده و از استفاده وسایل پرمصرف غیرضروری در زمان اوج مصرف خودداری کنند، شاهد کاهش مصرف برق و هزینه ها، تامین رفاه و آسایش مردم و گردش اقتصاد کشور و استان خوزستان خواهیم بود که تحقق این امر در گرو همکاری مشترکان مسکونی و تجاری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار