رفع تصرف از حریم کانال آبیاری منطقه سبیلی در شبکه آبیاری دز

تاریخ انتشار: دوشنبه 1 خرداد 1402 | 11:41 ق.ظ
رفع تصرف از حریم کانال آبیاری منطقه سبیلی در شبکه آبیاری دز ساخت و ساز احداث شده در حریم کانال اصلی آبیاری منطقه سبیلی دزفول با حکم قضائی جمع آوری شد.

معاون بهره برداری شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان با اعلام این خبر افزود: بنای ساختمانی یاد شده بدلیل عدم رعایت حریم قانونی و پس از بررسی مدارک مالکیت و کنترل فنی و نیز اخطار های مکرر با حکم قضائی و با همکاری نیروی انتظامی تخریب شد.

“بهمن افشار” بیشترین موارد نقض حریم شبکه های آبیاری را ساخت و ساز بدون مجوز عنوان کرد و افزود: کانالها و تاسیسات آبیاری فقط برای انتقال و توزیع آب ساخته شده اند و عدم رعایت حریم قانونی آنها علاوه بر آسیب زدن به این تاسیسات، احتمال بروز حوادث تلخ را تشدید کرده و انجام خدمات نگهداری و تعمیرات را با مشکل مواجه می کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰ سال از آغازعملیات ساختمانی شبکه آبیاری دز می گذرد، تصریح کرد: در سال های اخیر با توسعه شهرها و روستاها برخی از کانالها و زهکش ها در مجاورت مناطق پرجمعیت قرار گرفته اند؛ بنابراین ضرورت رعایت حریم شبکه ها مضاعف شده و لازم است افراد حقیقی، نهادهای خدمات شهری و روستائی بیش از پیش نسبت به رعایت حریم قانونی تاسیسات آبیاری ملزم باشند.

افشار با ابراز گلایه از ساخت و سازهای غیر مجاز در شبکه های آبیاری افزود: وقتی فردی در حریم کانال ها و زهکش ها اسکان و یا ساخت و ساز می کند و یا در این محدوده دیوار کشی و کار ساختمانی انجام می دهد باید توجه کند که هر مقدار که هزینه می کند در واقع اتلاف سرمایه کرده است؛ چرا که پس از شناسائی و گزارش تخلف، اقدامات قضائی انجام شده و با حکم مرجع قانونی، بنای غیر مجاز تخریب می شود. 

این مقام مسئول، کشاورزان را بهره برداران اصلی تاسیسات آبیاری عنوان کرد و گفت: هرچه حضور مردم و مشارکت آنان در نگهداری از تاسیسات پررنگ تر باشد، شبکه ها و تاسیسات آبیاری دوام و ماندگاری بیشتری خواهد داشت .

شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز وکرخه شمالی را برعهده دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار